دسته بندی نشده

پایین ترین تراز دانشگاه فرهنگیان برای قبولی در کنکور سال ۱۴۰۳

تراز دانشگاه فرهنگیان
19 دیدگاه

حد نصاب تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چقدر است؟

یکی از دانشگاه‌های محبوب در کشور دانشگاه فرهنگیان می‌باشد که برای ورود به این دانشگاه باید حد نصاب تراز دانشگاه فرهنگیان را کسب کنید. در سال ۱۴۰۲ حداقل تراز مجاز برای قبولی در این دانشگاه ۶۵۰۰ بود اما در سال جاری این عدد به ۶۰۰۰ کاهش پیدا کرده و هر داوطلبی که بتواند تراز بالای ۶۰۰۰ کسب کند می‌تواند برای انتخاب رشته این دانشگاه اقدام کند. داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که داشتن حداقل تراز برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان که به دانشگاه تربیت معلم نیز معروف است الزامی می‌باشد و علی رغم کسب تراز کافی باید در مصاحبه نیز پذیرفته شوند.

برای اینکه بتوانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید باید در کنکور سراسری شرکت نمایید.‌ بعد از اینکه در کنکور شرکت کردید باید منتظر اعلام نتایج اولیه بوده و در زمان مشخص کارنامه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنید. با مشاهده اطلاعاتی که در کارنامه درج شده است می‌توانید تراز و رتبه خود و همچنین درصدهایی که در کنکور کسب کرده‌اید را مشاهده کنید.

اگر تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان را کسب کرده باشید وضعیت مجاز به انتخاب رشته برای شما نمایش داده خواهد شد و این امکان را دارید که برای انتخاب رشته این دانشگاه اقدام کنید. البته باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهید که دانشگاه تربیت معلم به صورت بومی اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید و از این رو صرفاً کسب تراز دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند تاییدی برای قبولی نهایی شما در این دانشگاه باشد. بلکه بعد از برگزار شدن آزمون مصاحبه نتایج نهایی تعیین می‌گردد.

همچنین هر استان متناسب با نیاز خود ظرفیت تعیین می‌کند که شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمایی انتخاب رشته که در سایت سازمان سنجش قرار دارد از لیست رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان مطلع گردید. تراز دانشگاه فرهنگیان در چند سال اخیر دچار تغییراتی شده است. به همین دلیل لازم است تا داوطلبان اطلاعیه های منتشر شده در سایت سازمان سنجش را پیگیری کنند تا از آخرین اخبار و اطلاعات در مورد تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ مطلع شوند.

حداقل تراز قبولی فرهنگیان در رشته ریاضی

یکی از گروه‌های آزمایشی پرطرفدار در کنکور سراسری مربوط به گروه ریاضی فیزیک می‌باشد که دانشگاه فرهنگیان نیز در این گروه آموزشی دانشجو می‌پذیرد. اگر بخواهیم به آخرین رتبه قبولی گروه ریاضی در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در منطقه ۲ اشاره کنیم باید بگوییم که داوطلبان با رتبه بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ توانستند در رشته آموزش ریاضی پذیرفته شوند.

البته همانطور که گفتیم پذیرش در استان‌ها به صورت بومی بوده و استان‌های کرمانشاه، البرز و گیلان در این رشته دانشجو پذیرفتند. برای اینکه بتواند شانس قبولی خود را در این دانشگاه بیشتر کرده و تراز دانشگاه فرهنگیان را کسب کنید باید طبق برنامه منظم و منسجمی درس بخوانید. کسب تراز قبولی فرهنگیان ریاضی با کمی تلاش و پشت کار حاصل می‌شود. فقط کافی است در تمام جلسات درس در کلاس حضور داشته باشید و به تدریس معلم خود به دقت توجه کنید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم هر قسمت از درس را که یاد نگرفتید از معلمتان بپرسید و اگر لازم بود برای یادگیری بهتر از ابزارهای کمک آموزشی بهره بگیرید. کمک گرفتن از کتاب‌ها و ویدیوهای آموزشی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری هرچه بهتر مطالب درسی می‌باشد و در این میان ویدیوهای آموزشی تاثیر بسیار بیشتری بر یادگیری داشته و بازدهی دانش آموزان را به شدت افزایش می‌دهد و به راحتی به شما کمک می‌کند تا تراز دانشگاه فرهنگیان را کسب کنید.

حداقل تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی

یکی از رشته‌هایی که داوطلبان برای موفقیت در آن رقابت بسیار سنگینی با یکدیگر دارند گروه آزمایشی علوم تجربی می‌باشد و داوطلبان برای کسب تراز دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خود را می‌کنند. داوطلبان باید این موضوع را در نظر بگیرند که با توجه به مناطق سه گانه و همچنین سهمیه‌ای که در کنکور دارند برای قبولی در رشته‌های علوم تجربی رتبه‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال برای قبولی در رشته آموزش ریاضی در منطقه ۲ با توجه به استان‌های مختلف رتبه‌های بین ۲۰ تا ۴۰ هزار توانستند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند.

همچنین باید بدانید که تراز قبولی فرهنگیان تجربی بالای ۶۰۰۰ می‌باشد و این شرط فقط شرط کافی برای دریافت مجوز برای ورود به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است. داوطلبان بعد از قبولی در مصاحبه می‌توانند در رشته‌های علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند.

تراز لازم برای قبولی در گروه آزمایشی علوم انسانی

یکی دیگر از گروه‌های آزمایشی که داوطلبان می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان آن را انتخاب کنند مربوط به گروه علوم آزمایشی انسانی است. تراز قبولی فرهنگیان انسانی نیز بالای ۶۰۰۰ است و قبولی در مصاحبه برای داوطلبان این گروه آزمایشی نیز الزامی می‌باشد. داوطلبان باید به این موضوع توجه کنند که هر چقدر رتبه بهتری داشته باشند احتمال قبولی در دانشگاه‌های سطح بالاتر برای آنها بیشتر خواهد شد.

کسب تراز دانشگاه فرهنگیان با کمی برنامه‌ریزی و پشت کار حاصل می‌شود و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های تربیت معلم هستند باید ضمن شرکت در کنکور اختصاصی تربیت معلم سعی کنند سابقه تحصیلی بسیار خوبی نیز برای خودشان فراهم کنند. زیرا معدل تاثیر ۶۰ درصدی در رتبه نهایی شما خواهد داشت و از این رو می‌تواند احتمال قبولی شما را در دانشگاه‌های سطح اول کشور بسیار افزایش دهد.

بنابراین لازم است تا برای کسب تراز دانشگاه فرهنگیان تمرکز کافی روی مطالعه دروس خود داشته باشید و اگر در یادگیری دروس خود دچار مشکل هستید با مراجعه به سایت مدرسه مجازی آی نو و استفاده از ویدیوهای آموزشی موجود در این مدرسه مشکلات درسی خود را برطرف کنید.

تاثیر سهمیه ایثارگران در قبولی دانشگاه فرهنگیان

هر ساله از طریق کنکور سراسری داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته‌های تربیت معلم باید در یکی از گروه‌های آزمایشی شرکت کرده و با کسب تراز لازم برای مصاحبه خود را آماده می‌کردند. حداقل تراز دانشگاه فرهنگیان برای دعوت به مصاحبه ۶۰۰۰ می‌باشد که البته امسال تغییراتی در برگزاری آزمون دانشگاه‌های تربیت معلم صورت گرفته است.

در سال جاری برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان آزمون مستقلی را تحت عنوان آزمون تربیت معلم برگزار می‌نماید و یکی از مواردی که در قبولی داوطلبان در این آزمون تاثیرگذار است میزان اثرگذاری سهمیه‌ها می‌باشد. یکی از سهمیه‌های تاثیرگذار در دانشگاه فرهنگیان سهمیه ایثارگران است که می‌تواند تاثیر زیادی در جذب دانشجو داشته باشد. در دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌های دولتی میزان درصد سهمیه ایثارگران ۵ و ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

در واقع میزان تخصیص این سهمیه به این شکل است که ۲۵ درصد از ظرفیت رشته‌های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان به داوطلبان دارای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگری اختصاص داده می‌شود و ۵ درصد از ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصد ایثارگری اختصاص می‌یابد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که شرط بهره‌مندی از این سهمیه این است که داوطلب ۷۵ درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب کرده باشد.

پس می‌توان گفت تراز دانشگاه فرهنگیان برای ایثارگران نیز همان تراز حداقل ۶۰۰۰ در نظر گرفته می‌شود و دارا بودن سهمیه ایثارگری هیچ تاثیری در کاهش میزان تراز اعلام شده نخواهد داشت.

تاثیر سهمیه ایثارگری در قبولی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

شما تا اینجا با تراز دانشگاه فرهنگیان آشنا شدید و متوجه شدید که داشتن سهمیه ایثارگری در کسب تراز ۶۰۰۰ تاثیری ندارد. اما در مصاحبه دانشگاه‌های فرهنگیان عوامل مختلفی تاثیرگذار می‌باشد که یکی از آنها دارا بودن سهمیه ایثارگری است. به این شکل می‌توان گفت که داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران، رزمندگان یا خانواده شهدا شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه دارند. اما در نهایت پذیرش این افراد مطابق با قانون صورت گرفته و از درصد در نظر گرفته شده تجاوز نمی‌کند.

آیا داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران باید شرط معدل داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. قوانین دانشگاه فرهنگیان برای همه داوطلبان یکسان است و از این رو شرط معدل دانشگاه فرهنگیان نیز تحت تاثیر سهمیه ایثارگری قرار ندارد و همه باید حداقل معدل برای ورود به این دانشگاه را داشته باشند. حداقل معدل برای  ورود به این دانشگاه برای داوطلبان گروه علوم انسانی ۱۵ و برای سایر گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک و تجربی ۱۴ می‌باشد. اما تراز دانشگاه فرهنگیان برای همه گروه‌ها حداقل ۶۰۰۰ می‌باشد.

آیا سهمیه ایثارگری معافیت شرایط سنی ایجاد می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. هر داوطلبی که سهمیه ایثارگری دارد باید از شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند باشد و نمی‌توان به دلیل داشتن این سهمیه شرایط سنی را نادیده گرفت. سقف شرایط سنی برای ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی ۲۴ سال تمام اعلام شده است.

چه کسانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستند؟

افراد مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان کسانی هستند که تراز دانشگاه فرهنگیان را کسب کرده‌اند و در ستون پذیرش دانشگاه فرهنگیان که در کارنامه اولیه آنها مشخص شده است کلمه مجاز به انتخاب رشته درج شده باشد. این افراد می‌توانند با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در سایت سازمان سنجش قرار دارد نسبت به بررسی رشته‌های هر واحد دانشگاهی اقدام کرده و سپس اقدام به انتخاب رشته نمایند. همه داوطلبان باید به این نکته را توجه کنند که حداقل تراز مجاز برای قبولی تربیت معلم تراز ۶۰۰۰ می‌باشد و هنگام انتخاب رشته این نکته را مدنظر داشته باشید که پذیرش در دانشگاه‌های فرهنگیان به صورت بومی گزینی انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید هرچه بهتر خودتان را برای موفقیت در کنکور سراسری و کنکور اختصاصی تربیت معلم آماده کنید به شما توصیه می‌کنیم در آزمون‌های آزمایشی هماهنگ کشوری شرکت کنید. شرکت در این آزمون‌ها به شما کمک می‌کند تا عملکرد خودتان را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با محاسبه تراز دانشگاه فرهنگیان که توسط نرم‌افزارهای موجود در موسسات و کلاس‌های آمادگی کنکور صورت می‌گیرد متوجه شوید که تراز حدودی شما چقدر می‌شود و در کدام درس‌ها عملکرد بهتر و در کدام درس‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارید.

آشنایی با مدرسه مجازی آی نو

برای اینکه بتوانید تراز دانشگاه فرهنگیان را به راحتی کسب کنید و برای تحصیل وارد این دانشگاه شوید به شما توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت مدرسه مجازی آی نو و تهیه اشتراک این مدرسه مجازی تمام دروس تخصصی خود را از پایه قوی کنید. بهترین فیلم‌های آموزشی کشور در این مدرسه مجازی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید به صورت نامحدود و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی و مکانی با پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه از تمام ویدیوهای آموزشی این مدرسه استفاده کرده و قبولی خود را در دانشگاه فرهنگیان تضمین کنید.

نظرات

19 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • اولیای کنکوری
    21 خرداد 1403 8:37 ب.ظ

    در ترازبندی نمرات ، نمره ۱۹ و ۲۰ با وجود اختلاف یک نمره ، اختلاف تراز ۲۷۰۰ وجود دارد. نمره ۲۰ فارغ التحصیل خرداد۱۴۰۱ که فقط توسط یک مصحح و در شهر خودشون تصحیح شده نباید معادل با نمره ۱۹.۳ کسی باشد که خرداد ۱۴۰۲ و آن هم توسط ۳ مصحح تصحیح شده است.این منصفانه نیست. منصفانه این است که نمره ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ با نمره ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ معادل باشد. اگر هم اعتراضی داشته باشند، باید در پاسخ آنان گفت که دوباره ترمیم بزنند و ببینند می توانند همان نمره ۲۰ را کسب کنند؟ امیدوارم که جناب آقای دکتر پورعباس این دو مورد را بررسی بفرمایند.

    پاسخ
  • سلام رأی دیوان عدالت اداری در مورد شرایط سنی در مورد پذیرش دانشگاه فرهنگیان نادیده گرفته شده مثلاً افراد بالای 25 سال هم متقاضی دانشگاه فرهنگیان شده

    پاسخ
  • عالیست

    پاسخ
    • سلام من مجاز ب انتخاب رشته شدم مصاحبه هم رفتم
      ولی معدلم ۱۳ و ۷۵ شده بنظرتون امکانش هست قبول بشم
      شرط معدل ۱۴ هنوز پا برجاست؟
      ساکن خوزستانم منطقه ۳

      پاسخ
  • خوب است

    پاسخ
  • عالی

    پاسخ
  • مسعود علیزاده
    22 خرداد 1403 1:02 ب.ظ

    همتراژی پزشکان نسبت به۱۳۶۹الی ۱۴۰۵ در پیشرفت غلو وتوسعه

    پاسخ
  • سلام اقدام سفیر ایران برای گشایش کرسی زبان فارسی در کویت یک دستاورد فوق العاده است. ان شاالله که در سایر کشورهای همسایه نیز کرسی زبان فارسی اقدام مشابه صورت گیرد.‌اقدامی بسیار موثر و مفید می باشد.

    پاسخ
  • سلام
    ممنون از اطلاعات جامع و کامل تون درباره نحوهٔ پذیرش دانشگاه فرهنگیان

    پاسخ
  • با هیچی کاری ندارم
    فقط اون سهمیه ایثارگران برای چیه؟
    چرا باید یه عده بی سواد بیان بشن معلم
    مقام معلمی رو زیر سوال میبرین با این سهمیه هاتون

    پاسخ
    • دقیقا منم بات موافقم.. مسخرشونو دراوردن اونوقت چن تا تنبله بیسواد ک از طریق استخدامیا ازمون میدن معلم میشن ماها ک باسوادیم میمونیم اخ این انصاف دارعه؟ چ وضعشه فقط شده همچی پارتیییی بازی.

      پاسخ
  • الان دیگه کنکور دانشگاه فرهنگیان جدا شده یکم بروز باشید
    دیگه کاری به تراز هم ندارم ازمون میدین انتخاب رشته میکنید بعد مشخص میشه قبول میشید یا نه

    پاسخ
  • با عرض سلام واحترام ببینید این خانواده شهدا وایثارگران با این سهمیه هنگفت باعث میشه حق بقیه جوانان این مرز بوم نه تنها در دانشگاه در تمام امور مثل سربازی استخدامی وخیلی چیزهای دیگه ضایع بشه خانواده شهدا هست درست خدمت کردن درست باور کنید همه ی ایران موقع جنگ ودرگیری جبهه رفتن جای خطرناک لب مرز خدمت کردن ولی بعضی ها شهید شدن بعضی ها شهید نشدن . حالا اونایی که شهید یا جانباز میشن بنیاد میتونه بجای کارکرد پرشون حقوق براشون تعیین کنن وسلام .باهمون حقوق درس بخونن مثل بقیه تلاش کنن تا به جایی برسن نه اینکه مثل زن داداش من که کلاس پنجم داره بنیاد بهش گفته بیا مدرک دیپلم بهت بدم .خوب این کارا به ضرر خود کشور هم هست چرا خودشون را مدیون مردم میکنن . تازه خیلی هاشون هم از سهمیه استفاده میکنن هم خیلی ضد دولت هستن فک نکنن چون اونا ایثار گرن ببریم بالا که طرفدار کشور ودولت بشن نه واقعا ایطور نیست حق بقیه جوانان ضایع نکنید فردای قیامت حق الناس باید جواب بدین

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    مگه با تراز ۶۵۰۰نمیشه فرهنگیان آورد پس چرا مصاحبه رو رد شدم

    پاسخ
  • سیده فاطمه شفیعی اصطلخ پشتی
    8 مرداد 1403 2:56 ب.ظ

    سلام؛ چرا امسال، برخلاف سال گذشته در مرحله اول اعلام نتایج پذیرفته شدگان، کارنامه آزمون را با سوابق تحصیلی محاسبه نمودید و در این صورت ممکن بود خیلی از داوطلبان از آزمون سراسری نمره چندانی کسب نکرده باشند ولی از نظر سوابق تحصیلی بسیار پیشرفتی داشتند و این امر کمک شایانی به قبولی آنان داشت و از طرفی آزمون فرهنگیان با سراسری یکی بود و طبعا داوطلبانی که تراز نمره بالاتری کسب می کردند بیشتر در رشته های آزمون سراسری انتخاب رشته می کردند و امکان قبولی افراد متوسط و ضعیف در فرهنگیان بیشتر بود، اما متاسفانه امسال در مرحله اعلام نتایج، اصلا سوابق تحصیلی را تاثیر ندادید و آن هم بر اساس ۶۰ درصد آزمون سراسری و ۴۰ درصد مهارت معلمی محاسبه نمودید و طبعا خیلی از داوطلبان علاقمند به تربیت معلم، در آزمون سراسری موفقیتی نداشتند و نمرات بسیار پایینی کسب کردند و این امر باعث شد نتوانند در آزمون فرهنگیان قبول شوند، اگر نتایج کنکور قبل از پایان ترمیم معدل اعلام شد، فعلا سوابق تحصیلی پارسال را محاسبه می نمودید و در مرحله نتایج نهایی، سوابق جدید را تاثیر می دادید. از طرف دیگر اکثر داوطلبان جهت امیدواری در قبولی فرهنگیان، اقدام به امتحان جهت ترمیم معدل نمودند ولی کاشکی این همه زحمت نمی کشیدند و ترمیم معدل نمی دادند، آیا این ظلم و ناحقی بزرگی به حدود ۶۵۰۰۰۰ هزار نفر که در فرهنگیان انتخاب رشته نمودند، نیست؟ پس چه لزومی داشت قبل از برگزاری آزمون انتخاب رشته کنند؟ و ترمیم معدل بدهند؟ اما در سال گدشته، طبعا تعداد کسانی که در رشته های تربیت معلم، انتخاب رشته نمودند کم بوده و امکان قبولی اکثریت آنان بیشتر بوده، آیا این امر نیز یک ظلم و ناحقی بزرگی نبوده است؟ پس نتیجه می گیریم، ترمیم معدل امسال فقط برای ۳۲۰۰۰ نفر از ۶۵۰۰۰۰ نفر تاثیر پذیر بوده و بس !!!!!
    بالاخره حالا این کار شد، اما لطفا خواهشمنداست در مرحله تکمیل طرفیت به آن داوطلبانی که تراز کمتر از ۶۰۰۰ کسب کردند ، ولی در آزمون مهارت معلمی درصد و تراز نمره بیشتری کسب نمودند، و نیز سوابق تحصیلی خوبی داشتند، و همچنین پدر و مادرشان فرهنگی هستند، اجازه انتخاب رشته مجدد بدهید و امکان قبولی این گروه را فراهم نمایید وگرنه ممکن است، سال بعد، سازمان سنجش، متوجه این امر بشوند و در همان مرحله اول، سوابق تحصیلی را تاثیر بدهند، ولی افسوس و چه فایده برای داوطلبان امسال، درضمن برای داوطلبانی که پدر و مادرشان، هردو فرهنگی هستند، سهمیه ای درنظر بگیرید
    درضمن ناگفته نماند اینجانب به این شغل مقدس علاقمند هستم و میخواهم از این طریق به جامعه خدمت نمایم. با تشکر.

    پاسخ
  • سلام من مجاز ب انتخاب رشته شدم مصاحبه هم رفتم ولی معدلم ۱۳ و ۷۵ شده
    بنظرتون امکانش هست قبول بشم،ساکن خوزستانم منطقه ۳

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من رشتم انسانیه،تراز کلِ کنکورم ۷۵۶۰ هستش تراز سوابقم ۸۲۰۰ این حدودا میشه،بنظرتون قبول میشم فرهنگیان ساکن سیستانم

    پاسخ
  • سلام من متولد ۸۰/۱/۷هستم ایا میتونم امسال برا فرهنگیان کنکور بدم یاخیر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نظر کاربران

نظر شما چیست؟

19 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • اولیای کنکوری
    21 خرداد 1403 8:37 ب.ظ

    در ترازبندی نمرات ، نمره ۱۹ و ۲۰ با وجود اختلاف یک نمره ، اختلاف تراز ۲۷۰۰ وجود دارد. نمره ۲۰ فارغ التحصیل خرداد۱۴۰۱ که فقط توسط یک مصحح و در شهر خودشون تصحیح شده نباید معادل با نمره ۱۹.۳ کسی باشد که خرداد ۱۴۰۲ و آن هم توسط ۳ مصحح تصحیح شده است.این منصفانه نیست. منصفانه این است که نمره ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ با نمره ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ معادل باشد. اگر هم اعتراضی داشته باشند، باید در پاسخ آنان گفت که دوباره ترمیم بزنند و ببینند می توانند همان نمره ۲۰ را کسب کنند؟ امیدوارم که جناب آقای دکتر پورعباس این دو مورد را بررسی بفرمایند.

    پاسخ
  • سلام رأی دیوان عدالت اداری در مورد شرایط سنی در مورد پذیرش دانشگاه فرهنگیان نادیده گرفته شده مثلاً افراد بالای 25 سال هم متقاضی دانشگاه فرهنگیان شده

    پاسخ
  • عالیست

    پاسخ
    • سلام من مجاز ب انتخاب رشته شدم مصاحبه هم رفتم
      ولی معدلم ۱۳ و ۷۵ شده بنظرتون امکانش هست قبول بشم
      شرط معدل ۱۴ هنوز پا برجاست؟
      ساکن خوزستانم منطقه ۳

      پاسخ
  • خوب است

    پاسخ
  • عالی

    پاسخ
  • مسعود علیزاده
    22 خرداد 1403 1:02 ب.ظ

    همتراژی پزشکان نسبت به۱۳۶۹الی ۱۴۰۵ در پیشرفت غلو وتوسعه

    پاسخ
  • سلام اقدام سفیر ایران برای گشایش کرسی زبان فارسی در کویت یک دستاورد فوق العاده است. ان شاالله که در سایر کشورهای همسایه نیز کرسی زبان فارسی اقدام مشابه صورت گیرد.‌اقدامی بسیار موثر و مفید می باشد.

    پاسخ
  • سلام
    ممنون از اطلاعات جامع و کامل تون درباره نحوهٔ پذیرش دانشگاه فرهنگیان

    پاسخ
  • با هیچی کاری ندارم
    فقط اون سهمیه ایثارگران برای چیه؟
    چرا باید یه عده بی سواد بیان بشن معلم
    مقام معلمی رو زیر سوال میبرین با این سهمیه هاتون

    پاسخ
    • دقیقا منم بات موافقم.. مسخرشونو دراوردن اونوقت چن تا تنبله بیسواد ک از طریق استخدامیا ازمون میدن معلم میشن ماها ک باسوادیم میمونیم اخ این انصاف دارعه؟ چ وضعشه فقط شده همچی پارتیییی بازی.

      پاسخ
  • الان دیگه کنکور دانشگاه فرهنگیان جدا شده یکم بروز باشید
    دیگه کاری به تراز هم ندارم ازمون میدین انتخاب رشته میکنید بعد مشخص میشه قبول میشید یا نه

    پاسخ
  • با عرض سلام واحترام ببینید این خانواده شهدا وایثارگران با این سهمیه هنگفت باعث میشه حق بقیه جوانان این مرز بوم نه تنها در دانشگاه در تمام امور مثل سربازی استخدامی وخیلی چیزهای دیگه ضایع بشه خانواده شهدا هست درست خدمت کردن درست باور کنید همه ی ایران موقع جنگ ودرگیری جبهه رفتن جای خطرناک لب مرز خدمت کردن ولی بعضی ها شهید شدن بعضی ها شهید نشدن . حالا اونایی که شهید یا جانباز میشن بنیاد میتونه بجای کارکرد پرشون حقوق براشون تعیین کنن وسلام .باهمون حقوق درس بخونن مثل بقیه تلاش کنن تا به جایی برسن نه اینکه مثل زن داداش من که کلاس پنجم داره بنیاد بهش گفته بیا مدرک دیپلم بهت بدم .خوب این کارا به ضرر خود کشور هم هست چرا خودشون را مدیون مردم میکنن . تازه خیلی هاشون هم از سهمیه استفاده میکنن هم خیلی ضد دولت هستن فک نکنن چون اونا ایثار گرن ببریم بالا که طرفدار کشور ودولت بشن نه واقعا ایطور نیست حق بقیه جوانان ضایع نکنید فردای قیامت حق الناس باید جواب بدین

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    مگه با تراز ۶۵۰۰نمیشه فرهنگیان آورد پس چرا مصاحبه رو رد شدم

    پاسخ
  • سیده فاطمه شفیعی اصطلخ پشتی
    8 مرداد 1403 2:56 ب.ظ

    سلام؛ چرا امسال، برخلاف سال گذشته در مرحله اول اعلام نتایج پذیرفته شدگان، کارنامه آزمون را با سوابق تحصیلی محاسبه نمودید و در این صورت ممکن بود خیلی از داوطلبان از آزمون سراسری نمره چندانی کسب نکرده باشند ولی از نظر سوابق تحصیلی بسیار پیشرفتی داشتند و این امر کمک شایانی به قبولی آنان داشت و از طرفی آزمون فرهنگیان با سراسری یکی بود و طبعا داوطلبانی که تراز نمره بالاتری کسب می کردند بیشتر در رشته های آزمون سراسری انتخاب رشته می کردند و امکان قبولی افراد متوسط و ضعیف در فرهنگیان بیشتر بود، اما متاسفانه امسال در مرحله اعلام نتایج، اصلا سوابق تحصیلی را تاثیر ندادید و آن هم بر اساس ۶۰ درصد آزمون سراسری و ۴۰ درصد مهارت معلمی محاسبه نمودید و طبعا خیلی از داوطلبان علاقمند به تربیت معلم، در آزمون سراسری موفقیتی نداشتند و نمرات بسیار پایینی کسب کردند و این امر باعث شد نتوانند در آزمون فرهنگیان قبول شوند، اگر نتایج کنکور قبل از پایان ترمیم معدل اعلام شد، فعلا سوابق تحصیلی پارسال را محاسبه می نمودید و در مرحله نتایج نهایی، سوابق جدید را تاثیر می دادید. از طرف دیگر اکثر داوطلبان جهت امیدواری در قبولی فرهنگیان، اقدام به امتحان جهت ترمیم معدل نمودند ولی کاشکی این همه زحمت نمی کشیدند و ترمیم معدل نمی دادند، آیا این ظلم و ناحقی بزرگی به حدود ۶۵۰۰۰۰ هزار نفر که در فرهنگیان انتخاب رشته نمودند، نیست؟ پس چه لزومی داشت قبل از برگزاری آزمون انتخاب رشته کنند؟ و ترمیم معدل بدهند؟ اما در سال گدشته، طبعا تعداد کسانی که در رشته های تربیت معلم، انتخاب رشته نمودند کم بوده و امکان قبولی اکثریت آنان بیشتر بوده، آیا این امر نیز یک ظلم و ناحقی بزرگی نبوده است؟ پس نتیجه می گیریم، ترمیم معدل امسال فقط برای ۳۲۰۰۰ نفر از ۶۵۰۰۰۰ نفر تاثیر پذیر بوده و بس !!!!!
    بالاخره حالا این کار شد، اما لطفا خواهشمنداست در مرحله تکمیل طرفیت به آن داوطلبانی که تراز کمتر از ۶۰۰۰ کسب کردند ، ولی در آزمون مهارت معلمی درصد و تراز نمره بیشتری کسب نمودند، و نیز سوابق تحصیلی خوبی داشتند، و همچنین پدر و مادرشان فرهنگی هستند، اجازه انتخاب رشته مجدد بدهید و امکان قبولی این گروه را فراهم نمایید وگرنه ممکن است، سال بعد، سازمان سنجش، متوجه این امر بشوند و در همان مرحله اول، سوابق تحصیلی را تاثیر بدهند، ولی افسوس و چه فایده برای داوطلبان امسال، درضمن برای داوطلبانی که پدر و مادرشان، هردو فرهنگی هستند، سهمیه ای درنظر بگیرید
    درضمن ناگفته نماند اینجانب به این شغل مقدس علاقمند هستم و میخواهم از این طریق به جامعه خدمت نمایم. با تشکر.

    پاسخ
  • سلام من مجاز ب انتخاب رشته شدم مصاحبه هم رفتم ولی معدلم ۱۳ و ۷۵ شده
    بنظرتون امکانش هست قبول بشم،ساکن خوزستانم منطقه ۳

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من رشتم انسانیه،تراز کلِ کنکورم ۷۵۶۰ هستش تراز سوابقم ۸۲۰۰ این حدودا میشه،بنظرتون قبول میشم فرهنگیان ساکن سیستانم

    پاسخ
  • سلام من متولد ۸۰/۱/۷هستم ایا میتونم امسال برا فرهنگیان کنکور بدم یاخیر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید