تیزهوشان

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور
65 دیدگاه

میزان تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

از تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور نمی‌توان غافل شد! دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده‌اند معمولا در کنکور، رتبه‌های عالی به دست می‌آورند و در بهترین دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند. این امر به دلیل آموزش فوق العاده و کلاس‌های فوق برنامه‌ی مدارس تیزهوشان است و ربطی به سهمیه سمپاد در کنکور ندارد زیرا در کنکور از نظر سهمیه، هیچ فرقی بین مدارس تیزهوشان و مدارس عادی وجود نخواهد داشت.

دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان ساعات بسیار بیش‌تری را نسبت به مدارس دیگر مشغول به تحصیل و آموزش هستند. از طرفی رقابت بسیار شدیدی بین دانش‌آموزان این مدارس وجود دارد و اکثر دانش‌آموزان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین خود را ارائه دهند.

آیا تحصیل در مدارس تیزهوشان باعث قبولی در کنکور می شود؟

در ابتدای بررسی تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور باید به این موضوع بپردازیم که آیا لزوما تحصیل در این مدارس باعث قبولی در کنکور خواهد شد؟ برخی از والدین دائما از خود می‌پرسند که «آیا تیزهوشان سهمیه دارد؟» و  بر این باور هستند که فرزندانشان تنها با قبولی در آزمون تیزهوشان و تحصیل در این مدارس، در کنکور با رتبه‌ی عالی پذیرفته می‌شوند! البته که نمی‌توان تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور را نادیده گرفت اما به حتم، تنها تحصیل در این مدارس، عامل قبولی نخواهد بود!

پس چرا تیزهوشانی ها معمولا قبول می شوند؟

در رابطه با تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور می‌توان به امکانات زیاد مدارس تیزهوشان اشاره کرد.  معمولا امکانات مدارس تیزهوشان از مدارس عادی بسیار بیش‌تر است و همچنین کادر آموزشی قوی‌تری در این مدارس مشغول به کار هستند. بنابراین دانش‌آموزان از امکانات آموزشی بیشتری برخوردارند.

به این ترتیب دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند در طول تحصیل در این مدارس بر دروس تسلط بیشتری دارند. در مدارس تیزهوشان دروس به صورت مفهومی آموزش داده می‌شوند و سطح مطالب آموزشی از دیگر مدارس بالاتر است. از این رو به دنبال پاسخ این پرسش نباشید که «ایا تیزهوشان در کنکور سهمیه دارد؟» زیرا دانش‌آموزی که در مدرسه‌ی تیزهوشان تحصیل می‌کند نیازی به سهمیه در کنکور ندارد!

تمامی این موارد موجب می‌شود دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده‌اند، شانس بیشتری در کنکور داشته باشند و رتبه‌ی بالاتری را به دست آورند. همچنین دانش‌آموزان تیزهوشانی می‌توانند به برخی از سوالات کنکور که دارای پیچیدگی زیادی هستند هم پاسخ دهند و این امر درصد قبولی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر در فکرتان به پاسخ مثبتی برای این سوال رسیده‌اید که «آیا دانش آموزان سمپاد در کنکور سهمیه دارند؟» لازم می‌دانیم بگوییم دانش‌آموز سمپادی در مدارس تیزهوشان به قدری در مطالعه‌ی نکات طلایی درس‌های مختلف ورزیده می‌شود که بدون نیاز به سهمیه تیزهوشان در کنکور می‌تواند رتبه‌های 1 الی 3000 کنکور را کسب نماید.

در کنار تمامی مواردی که در بالا مورد بررسی قرار گرفت باید به این نکته توجه کرد که اصلی‌ترین عامل قبولی در کنکور، خود فرد است. دانش‌آموز و داوطلب شرکت در آزمون کنکور باید آمادگی لازم برای حضور در این آزمایش علمی را داشته باشد. هر چند عواملی مانند ویژگی‌های فردی، اعتماد به نفس، توانایی کنترل استرس کنکور و تسلط بر مطالب کتاب درسی از مهم‌ترین عوامل کسب رتبه‌ی برتر در کنکور است اما نمی‌توان از تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور برای قبولی در کنکور برخی از دانش‌آموزان، چشم‌پوشی نمود.

مهم ترین علل تاثیر مدرسه های تیزهوشان در کنکور

همان طور که بیان شد تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور مثبت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از این رو بیشتر والدین نه تنها مایلند فرزندانشان در مدارس تیزهوشان قبول شوند بلکه ترجیح می‌دهند فرزندانشان در در بالاترین رتبه بندی مدارس تیزهوشان ایران تحصیل کنند.

طبق آمار 3.5 درصد کل دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند این در حالی است که همین تعداد به 39 درصد رتبه‌های زیر 3000 درقبولی کنکور دست می‌یابند. آمارها نشان می‌دهند 67 درصد از رتبه‌های برتر کنکور از این دانش‌آموزان هستند. به طوری که در سال 1401 از 30 داوطلب رتبه‌ی برتر، 20 نفر از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان بوده‌اند.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان بسیای در مدارس عادی وجود دارند که سرلوحه‌ی کار خود را بر مبنای تلاش و برنامه‌ریزی قرار داده‌اند و توانسته‌اند به موفقیتی نظیر دانش‌آموزان تیزهوش دست یابند. موارد زیر از جمله عواملی است که موجب می‌شود درصد بالایی از رتبه‌های برتر کنکور، تیزهوشانی باشند.

کلاس های فوق برنامه و سیستم آموزشی قوی

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور ممکن است به دلیل کلاس‌های فوق برنامه‌ای باشد که این مدارس برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند. در مدارس تیزهوشان، بیشتر دانش‌آموزان از سطح هوشی و درسی بالایی برخوردار هستند. از این رو به دلیل یک دست بودن دانش‌آموزان، روند آموزش بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود.

همچنین در مدارس تیزهوشان کلاس‌های فوق برنامه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و این امر نیز بر میزان تسلط آن‌ها بر دروس می‌افزاید. بنابراین به دلیل داشتن امکانات آموزشی بهتر و کلاس‌های فوق برنامه، تسلط دانش‌آموزان بر مطالب درسی معمولا بیش‌تر است.

همچنین در این مدارس موارد درسی فراتر از کتاب درسی تدریس می‌شوند. از طرفی افرادی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند با تکنیک‌های تست زنی آشنایی بیشتری دارند.

در مدارس تیزهوشان بسیاری از موارد کلاس‌های فوق‌برنامه در قالب اردوهای مطالعاتی یا برگزاری آزمون‌های شبه کنکور در بازه‌های زمانی مختلف طراحی می‌شوند. در کسب نتیجه‌ی حاصل از این کلاس‌ها نیز رقابت بی‌نظیری میان دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

 سخت گیری زیاد در مدرسه تیزهوشان

یکی از عواملی که کار را برای دانش‌آموزان کم‌ تلاش‌تر در مدرسه‌ی تیزهوشان سخت می‌کند، سخت‌گیری‌های بسیار زیاد مدارس تیزهوشان است. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی در امتحانات خرداد یا شهریور در یک درس نمره‌ی 12 کسب کند و این دانش‌آموز دارای معدل نهایی 14 شود، از مدرسه‌ی تیزهوشان اخراج خواهد شد.

از این رو همه‌ی دانش‌آموزان باید با حداکثر توان خود پیش روند تا با مسئله‌ی بسیار مهمی مانند اخراج روبه‌رو نشوند. البته لازم به ذکر است افرادی که نمی‌توانند سخت‌گیری‌های مدارس تیزهوشان را تحمل کنند، خودشان پس از مدتی این نوع مدارس را ترک می‌کنند، اما یکی از ویژگی‌های تیزهوشان، تحمل شرایط سخت برای یافتن نتیجه‌ی مطلوب است.

ایجاد روحیه رقابتی

مدارس تیزهوشان براساس سبک آموزشی و رفتاری خود دانش‌آموزان را رقابتی تربیت می‌کنند و این روحیه‌ی رقابتی باعث می‌شود دانش‌آموزان برای کسب رتبه‌های برتر کنکور، بیش‌تر از قبل تلاش کنند. هر چند ایجاد جو رقابتی برای بیشتر دانش‌آموزان مثبت است اما این جو به دلیل رده‌بندی مداوم دانش‌آموزان برای دو گروه از دانش‌آموزان نامطلوب خواهد بود:

  • برخی از دانش‌آموزان سمپادی دچار غرور کاذب می‌شوند و حتی بعضی از آن‌ها به دلیل این‌که فکر می‌کنند از همسالان خود برتر هستند، ساعات مطالعه‌ی خود را کاهش می‌دهند.
  • برخی از دانش‌آموزان دچار استرس و اضطراب بیش از حد می‌شوند. این اضطراب ناشی از سقوط در رده‌بندی و باقی ماندن در رتبه‌ی خود در کلاس است.

اعتماد به نفس بالا

داشتن اعتماد به نفس برای هر فردی از عناصر مهم بقا به شمار می‌آید و مانند نفس کشیدن، حیاتی است. دانش‌آموزانی که وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند معمولا دارای اعتماد به نفس بالا هستند و خود را برتر از دیگران می‌پندارند. هر چند ممکن است این امر در بخشی از زندگی آسیب زننده باشد اما همین اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود داوطلبان در روز کنکور به خود مسلط باشند و بدون اضطراب به سوالات پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که اگر دانش‌آموزان صبور باشند و بتوانند به برنامه‌های مدارس سمپاد عادت ‌کنند، به همراه این برنامه‌ریزی‌ها می‌توانند در پاسخگویی به بسیاری از سوالات بسیار توانمند عمل نمایند. همین موفقیت سبب بالارفتن اعتماد به نفس بیشتر این دانش‌آموزان خواهد شد.

برنامه ریزی درسی اصولی همراه پیگیری در انجام دائمی و منظم

زندگی دانش‌آموزان تیزهوشانی با ساعت مطالعه‌ی طولانی عجین شده‌ است. این دانش‌آموزان موظف هستند برنامه‌ریزی را بیاموزند و طبق آن به طور منظم و دائمی پیش روند. توانایی طرح‌ریزی برنامه‌ای اصولی و اجرای آن، از جمله مهم‌ترین تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که دانش‌آموزان دو راه در پیش دارند یا با برنامه‌ریزی مدرسه‌ی سمپاد پیش می‌روند یا مجبور به ترک مدرسه خواهند شد. از آن‌جا که تحصیل در این مدارس از ارزش زیادی برخوردار می‌باشد اکثر دانش‌آموزان با تلاش بیش‌تر، حداکثر سعی خود را در حفظ موقعیت خود در این مدارس به‌کار می‌گیرند.

آیا تیزهوشان در کنکور سهمیه دارد؟

مدارس تیزهوشان از انواع مدارس ایران هستند که برای دانش‌آموزان با سطح هوشی بالا بنیان‌گذاری شده‌اند. برخی بر این باور هستند که دانش‌آموزان تیزهوشان دارای سهمیه مدارس تیزهوشان در کنکور سراسری هستند و به همین دلیل رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کنند!

این امر یک شایعه است و هیچ سهمیه‌ی مجزایی برای دانش‌آموزان تیزهوشانی در کنکور در نظر گرفته نشده است. در بررسی سهمیه تیزهوشان در کنکور می‌توان به طور یقین اعلام نمود که درصد بالای قبولی داانش‌آموزان سمپادی در کنکور به دلیل داشتن سهمیه‌ی بیشتر از دانش‌آموزان عادی نیست بلکه این درصد قبولی بالا به دلیل یافتن آمادگی بسیار این دانش آموزان‌ برای شرکت در آزمون می‌باشد.

در رابطه با پاسخ این سوال که «آیا مدارس تیزهوشان در کنکور سهمیه دارند؟» به طور خلاصه می‌توان گفت با این که هیچ سهمیه‌ای به طور اختصاصی برای دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان در نظر گرفته نشده است اما بدون در نظر گرفتن سهمیه، این دانش‌آموزان با این که 9 درصد دانش‌آموزان کل کشور هستند با شرکت فعال در آزمون، 39 درصد رتبه‌های زیر 3000 را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل دانش‌آموزانی که موفق به تحصیل در مدارس تیزهوشان می‌شوند، عملا نیازی به در نظر گرفتن سهمیه برای قبولی در کنکور ندارند.

تاثیر معدل در کنکور

یکی از عوامل نگران کننده برای والدین، تاثیر معدل در تیزهوشان هنگام قبولی در کنکور است زیرا این روزها  یکی از مواردی که در نتیجه‌ی کنکور اثرگذار است، معدل و سوابق تحصیلی خواهد بود. سوابق تحصیلی دارای تاثیر ۴۰ درصدی بوده و این امر برای تمامی دانش‌آموزان یکسان است.

اخبار متعددی پیرامون تاثیر معدل در کنکور منتشر شده است. برای آنکه عدالت رعایت شود، آزمون نهایی پایه دوازدهم و در سال‌های آتی، پایه دهم و یازدهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود. بنابراین معدل به دست آمده برای دانش‌آموزان از یک سنجش یکسان حاصل خواهد شد.

آمارها طی بیست سال گذشته نشان می‌دهند با این که جمعیت دانش‌آموزی رو به کاهش بوده است، تعداد افرادی که مایل به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند رو به افزایش می‌باشد. این دانش‌آموزان به دلیل سخت‌گیری مدارس تیزهوشان معمولا دارای نمرات مستمر کمتری نسبت به دانش‌آموزان مدارس عادی هستند. هر چند در مدارس تیزهوشان هم مانند مدارس عادی، دانش‌آموزانی که تسلط بیش‌تر بر مطالب درسی دارند می‌توانند نمره‌ی بالاتر و در پی آن معدل بالاتری را از آن خود کنند.

تاثیر معدل مدارس تیزهوشان در کنکور

تاثیر معدل مدارس تیزهوشان در کنکور مانند دیگر مدارس است. دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان با رقابت تنگاتنگی پیش رفته‌اند و همچنین به سوالات مفهومی و پیچیده‌ای پاسخ داده‌اند. از این رو شرکت در آزمون‌های هماهنگ کشوری برای آن‌ها آسان است و به راحتی می‌توانند نمرات بالایی را به دست آورند.

این در صورتی است که آزمون‌های داخلی مدارس تیزهوشان بسیار دشوار هستند و دانش‌آموزانی با معدل پایین در مدارس تیزهوشان معمولا می‌توانند نمرات بالاتری را در امتحانات نهایی و کنکور نسبت به دانش‌آموزان در مدارس عادی به دست ‌آورند.

آیا معدل در کنکور تاثیر منفی هم دارد؟

در سال‌های گذشته، معدل تنها دارای تاثیر مثبت در رتبه‌ی نهایی بوده و حال این روال تغییر کرده است. در حال حاضر معدل دارای تاثیر قطعی بر نتیجه‌ی نهایی کنکور می‌باشد.

تاثیرات منفی مدارس تیزهوشان

در این مقاله تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور را بررسی کرده‌ایم و لازم است در کنار مثبت بودن تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور، به تاثیرات منفی هم نگاهی بیندازیم.

افت تحصیلی

تحصیل در مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان دشوار است و دانش‌آموزان باید روحیه‌ای قوی و محکم داشته باشند. برخی از دانش‌آموزان با ورود به مدارس تیزهوشان دچار افت تحصیلی شده و این امر باعث کاهش معدل آن‌ها خواهد شد. این در صورتی است که اگر در مدارس عادی تحصیل کنند، معدل بالایی را به دست می‌آورند.

اعتماد به نفس کاذب

از دیگر انواع منفی تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور، غرور و اعتماد به نفس کاذب است. این امر ممکن است باعث شود که دانش‌آموز خود را برتر از دیگر افراد شرکت کننده در کنکور ببیند و حجم مطالعاتی خود را کم کند. در این صورت با وجود استعداد و توانایی بسیار، معمولا نتیجه‌ی مطلوبی کسب نخواهد شد.

رقابت ناسالم

رقابت طلبی بیش از حد هم می‌تواند به دانش‌آموزان آسیب وارد کند. گاه رقابت به شکل ناسالم در بین دانش‌آموزان رواج می‌یابد و این امر باعث بروز آسیب‌های روانی می‌شود.

با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از دانش‌آموزان در محیط پر رقابت مدارس تیزهوشان به وجود آید، لازم است قبل از شرکت در آزمون تیزهوشان و پرداخت هزینه‌های سنگین ابتدا از تجربه کسانی که در تیزهوشان قبول شدند، شرایط مدارس تیزهوشان، تاثیر مدرسه در قبولی کنکور و تطبیق شرایط مدارس تیزهوشان با ویژگی‌های فردی خود آگاه شوید.

بهترین راه برای قبولی در آزمون تیزهوشان

شروع هر کاری یکی از نکات کلیدی برای توفیق در انجام و اتمام آن می‌باشد. برای قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز به کمک افرادی خبره در امر آموزش تیزهوشان خواهیم داشت. مدرسه‌ی مجازی آی نو با ارائه‌ی محصولاتی بی‌نظیر به شما در کسب موفقیت در آزمون تیزهوشان کمک می‌نماید.

با مشاهده‌ی ویدیوهای آموزشی مدرسه مجازی آی نو، می‌توانید تاثیر معدل در آزمون تیزهوشان نهم و ششم خود را افزایش دهید. با خرید اشتراک تیزهوشان مدرسه‌ مجازی آی نو و تماشای ویدیوهای باکیفیت آزمون تخصصی تیزهوشان شما هم می‌توانید آغازی موفقیت‌آمیز برای حضور در این مدارس داشته باشید و از تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور بهره‌ گیرید.

ویدیوهای آموزشی تیزهوشان آی نو

برای ایجاد آرامش خیال در هنگام خرید اشتراک محصولات تیزهوشان مدرسه مجازی آی نو، طرحی در نظر گرفته شده است. والدین گرامی می‌توانند برای اطمینان از با کیفیت بودن این ویدیوها، قبل از خرید اشتراک، سه دقیقه از این فیلم‌های آموزشی را مشاهده نمایند. دانش‌آموزان متقاضی شرکت در پایه‌ی هفتم مدارس تیزهوشان می‌توانند از ویدیوهای زیر برای شرکت موفقیت آمیز در این آزمون استفاده نمایند:

  • ویدیوی هوش تصویری
  • ویدیوی صفر تا صد هوش کلامی و ادبی
  • ویدیوی هوش طبیعی
  • ویدیوی هوش هندسی

در این مقاله درباره‌ی تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور صحبت کردیم. دانش‌آموزان پایه‌ی نهم برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان می‌توانند با خرید اشتراک تیزهوشان نهم مدرسه مجازی آی نو که شامل ویدیوهای هوش تصویری، هوش هندسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست و فارسی تیزهوشان می‌شود، گامی موثر در راستای قبولی در آزمون تیزهوشان بردارند.

با آی نو تیزهوشانی شو!

با اشتراک تیزهوشان آی‌نو به کلی ویدیوی آموزش نکته و تست با تدریس بهترین معلم‌های مدارس سمپاد دسترسی داری! این یعنی:

  • بررسی نکات کلیدی تست‌های هوش
  • آشنایی با روش‌های استاندارد تست‌زنی
  • تسلط به هوش کلامی، هوش ریاضی و هوش غیرکلامی
  • تحلیل آزمون‌های تیزهوشان سال‌های گذشته.
نظرات

65 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • در حال حاضر اکثر مدارس تیزهوشان آموزش قوی ندارد چون دبیران خیلی ضعیفی دارند

    پاسخ
    • گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
      حلی ۵ دوره دوم هستم عالی هست و خیلی سخت گیری دارن

      پاسخ
      • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
        24 مهر 1402 3:54 ب.ظ

        کدوم گوری هستی دقیقا ؟من فرزانگان ۱ تهران هستم و تنها دلیل موفقیتشون درس خوندن زیاده .اول برو بقیه مدرسه ها رو ببین بعد حرف بزن

        پاسخ
    • معلما خیلی سخت گیرن واقعا تا وارد این مدارس نشین نمیتونین درک کنین

      پاسخ
    • اتفاقا فوق العاده است و دبیران سخت گیر و با سطح علمی بالایی دارد. احتمالا تیز هوشان نیستید….

      پاسخ
  • بیشترین امکانات را به مدارس تیز هوشان می‌دهند از اون طرف بیشترین فرار مغزها نیز از آن همین مدارس است اگر امکانات و معلمین باتجربه در همه مدارس توزیع شوند اکثر مدارس نتایج خوبی خواهند داشت و این تفاوت باعث مهاجرت نخواهد شد از طرفی مدارس تیز هوشان و دانشگاه‌ها ی خوب در اختیار پولدار هاست جای فقیران نیست این یک بی‌عدالتی محض است.

    پاسخ
    • کاملا حرف شما درست👌

      پاسخ
    • اتفاقا هیچ امکاناتی به مدارس تیزهوشان نمیدن… از دوره احمدی‌نژاد هر چی امتیاز داشته لغو شده. تازه شهریه هم میدن

      پاسخ
    • آقا جان چرا حرف الکی میزنی . همه جا هم مهاجر هست هم وطن دوست و تو تیزهوشان همینه ‌. در ضمن شهریه تیزهوشان (ب غیر حلی ۱ تهران)نسبت ب غیر انتفاعی ها خیلی پایین تره و تقریبا دولتی میشه . اگر رلحب موضوعی اطلاعات کمی دارین لطفا خواهشا اظهار نظر نکنید ک دیدگاه عوام رو تغییر بدین نسبت ب خیلی چیزایی ک هیچی ازشون نمیدونن

      پاسخ
  • اولا بچه های تیز هوشان در واقع. یکبار برای ورود به این دبیرستان ها آزمون داده اند ثانیا امکانات این مدارس با مدارس عادی خیلی فرق می کند

    پاسخ
    • اصلا چیزی که میفرمایید درست نیست ما خونواده کارمندی هستم با سطح زندگی متوسط، ولی پسرم تلاش زیادی کرد و نتیجه تلاشش رو دید و علامه حلی۵ قبول شد، بیشتر بچه های تیزهوشان از خانواده هایی هستند که برای تحصیل بچه هاشون توجه خاصی دارند و از قشر تحصیل کرده جامعه هستند نه مرفه

      پاسخ
  • سلام
    افراد پذیرفته شده معمولا با استاندارد ترین ازمون انتخاب می‌شوند پس باید برای آنها سرمایه کاری شود.

    پاسخ
    • منم با همین سایتا و تبلیغات خر شدم با کلی امال و ارزو وارد تیرهوشان شدم…شماها خر نشین چشم و گوش بسته نباشین…ما یک سال حتی مدرسمون ساختمون نداشت بدترین دبیرارو به چشم دیدم همه مدارس مثل هم نیستن از ورودیای قدیمی تیزهوشان منطقتون پرس وجو کنید نه از یه نفر چند نفرو گیر بیارین نظر صادقانشونو بپرسین بعد واردش شین…سر بچه هاتونم با کلی رویا و حرف پر نکنید که فکر کنن چه بهشتیه و عین من سه سال تموم ناامید و سرخورده بشن که من واسه این جهنم انقدر تلاش کردم؟

      پاسخ
      • باهاش کاملا موافقم ما پارسال درس تخصصی دبیری داشتیم که کلا از هرچی اون درسه متنفر شدیم! مدیر مدرسه کسیه که به یه اسکله خنگ میگه تیزهوشان! ما دقیقا با این افراد نادون طرفیم و هرروزم باید تحملشون کنیم.تنها امیدمون اینکه توی کنکور رتبه و دانشگاه خوبی قبول بشیم بتونیم به چیزی که میخوایم برسیم و جواب اینهمه سختی رو بگیریم:)!

        پاسخ
  • همه مدارس و معلمان مثل همند فقط درمدارس خاص همه تلاش میکنند که درمدارس عادی دولتی چنین نیست.
    در شهرماتیرهوشان و مدارس عادی حتی معلمان مشترک دارند امکاناتشان هم شبیه هم. فقط بخود دانش آموز بستگی دارد که درسخوان باشد یا نباشد

    پاسخ
    • سلام اره یکسان هست ولی معلم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیزایی که تو اون مدرسه میگه رو تو مدرسه عادی درس نمیده روش تدریس متفاوت و در حد کتاب هست

      پاسخ
      • سطح دانش آموز تعیین کننده روش تدریس معلمه
        اگه در حدی که تو مدارس تیزهوشان که دانش آموزای قوی ترو با آزمون جدا کرده تو مدارس عادی گفته بشه بازدهی خیلی کمتری نسبت به تدریس در حد کتاب داره.
        همون تدریس در حد کتاب هم خیلی ها نمره خوبی نمیگیرن

        پاسخ
  • شهریه مدارس تیزهوشان نصف مدارس غیر انتفاعیست و عملا حمایتی از طرف دولت نمی شوند از طرفی به دلیل مسافت زیاد متحمل هزینه سنکین ایاب و ذاثهاب هستند به تمین دلیل من نتونستم دخترمو علیرغم قبولی بفرستم تیزهوشان و این بی عدالتی محضه

    پاسخ
  • با توجه به اینکه یک یا حتی دو بار آزمون ورودی دانش آموزان برای ورود و باقی ماندن در دوره دوم مدارس تیزهوشان گرفته میشود ، امری طبیعی و کاملا مورد انتظار هست که بچه های قوی تری وارد اینگونه مدارس میشن .
    و واقعا تاثیر معلم و امکانات در پیشرفت تحصیلی بچه ها بسیار ناچیز هست. کلا بچه های درس خوانتر و پرتلاش تری وارد تیزهوشان میشن.
    و البته این به این معنی نیست که هر کسی نتونست وارد تیزهوشان بشه موفق نخواهد بود . مطمعنا با تلاش و مطالعه برنامه ریری شده همپای بچه های مدارس تیزهوشان و چه بسا بالاتر می تونن در کنکور موفق بشن.
    به امید موفقیت دانش آموزان مستعد و علاقه مند پیشرفت سرزمینم در تمام مراحل زندگی

    پاسخ
  • من خودم ۶سال سمپادی بودم
    واقعیت هیچ امکاناتی نداشتیم و یه مشت دبیر عقده ای داشتیم که درس نمیدادند اصلا ما خودمون میخوندیم ،تنها فرقی که داشتیم انتظار بالای اطرافیان بود که نتیجش شد افسردگی و هیچ

    پاسخ
  • اینکه ۱٪ استعداد برتر جامعه با آزمون شناسایی شود و سپس ۹۹ درصد آنها به دلیل همین مدرک تیزهوشان و المپیاد و رتبه برتر و غیره جذب کشورهای دیگر و حتی دشمنان این اب و خاک شوند، اصلا روش صحیحی نیست. یعنی کشور داره برای دیگران و برای دشمنان کار می کنه.
    همه استعداد فکری و نبوغش رو شناسایی نی کنه و برای تحصیلش هزینه نی کنه و دیگران از این هزینه ها محروم میشن و این استعدادهای شناسایی شده رو دو دستی تقدیم دیگران می کنه. باید طبقه بندی مدارس از بین بره همه مدارس باید ارتقا پیدا کنند نه تیزهوشان عیرانتفاعی و نمونه مردمی نمونه دولتی و هیات امنایی و … اینها باید برگرده به روال قبل. روال قبل از اتقلاب صحیح تر بود. هر کس با استعداد بود، خودش بالا میره .

    پاسخ
    • دشمن دشمن…اره کل دنیا گرگن ما فرشته های برگزیده…بی عرضگی خودمونه که جوونامون رفاه و ایندشونو تو رفتن میبینن چرا یکی عمرشو اینجا تو دویدن و نرسیدن حروم کنه؟؟؟نخبه هامون خوب میکنن میرن بمونن چیکار؟وقتی میتونن خودشونو از این لجن تورم و بی مسئولیتی ها و اخبار بد بکشن بیرون؟!وقتی قدرشونو نمیدونیم بجای اینکه از وجودشون استفاده کنیم به کار بگیریمشون رفاه ایجاد کنیم براشون فرمونو دادیم دست یه مشت پیرمرد عقب مونده با افکار پوسیده هممونو تو کنترل بگیرن گند بزنن.‌..اونوریا مخشون کار میکنه جوونامونو میذارن تو سیستمشون قدرت میگیرن ما اینور ضعیف میشیم

      پاسخ
    • دوست عزیز شما کجا زندگی ‌میکنی؟!
      حاضری بچه خودت که کلی تلاش کرده یا هوش بالایی داره تو کلاسی باشه که بچه هایی هستن که اولویت پنجمشونم درسشون نیست ؟
      بله خیلی از دانش آموزای سمپاد راهی کشور های دیگه میشن اما شما خودت اگه تواناییشو داشته باشی قدمی برای بهتر شدن شرایط زندگیت برنمیداری؟

      پاسخ
  • معلما عالی هستن و خیلی نخبه
    ما یه بار آزمون دادیم و تو اون یک بار سنجیده شدیم به جایی که دو سال فیلم ببینیم گذاشتیم خوندیم

    پاسخ
    • بی وجدان ترین معلمارو تو تیزهوشانی که رفتم دیدم نخبه چی!!!هر چند مدرسه به مدرسه متفاوته ولی نخخخبه؟؟؟؟نه که اونا امتحان ورودی دادن زجرش مال ماست افتخارش مال اونا

      پاسخ
  • تمام دانش آموزان مدارس تیزهوشان قطعاً جزء افرادی هستندکه بهره ی هوشی بالاتری ازبقیه دارن؛آزمون ورودی اون مدارس هم سوالات مختلفِ هوشیِ.پس وقتی هوش بالاتری دارن توخیلی ازچیزهامیتونن موفق ترعمل کنن.وواقعاً تاثیرمدرسه وامکاناتش خیلی کمترازبهره ی هوشی این بچه هاس

    پاسخ
    • فکر میکنید واقعا این بچه ها تیز هوشند
      من بعنوان یک دبیر اینرا عرض میکنم اکثر بچه ها در یک سطح هستند
      فقط بچه های به اصطلاح تیز هوش از ابتدا مدارس بهتری بودند و میدانستند چطور با اونها کار کنن و چه تست هایی بزنن که منجر به قبولی در تیزهوشان بشود

      پاسخ
      • اگه تیزهوشان درس خونده باشید تمام مدت اینو براتون تکرار میکنند که اکثر بچه ها سخت کوشند نه تیزهوش
        وقتی از اول درس جدی گرفته شده کاملا منطقیه که نتیجه بهتری داشته باشند

        پاسخ
      • اینکه الکی بگید من دبیرم و توجیه بیارید ملاک نیست
        بهتره امار قبولی مدارس را بدید
        امسال پسر من بهمراه کلی از بچه های مدارس دولتی و نه غیر انتفاعی قبولی ورودی تیزهوشان بودند

        پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:53 ب.ظ

      فقط درس خونن تو وقتی ندیدی حرف نرن یه ذره هم هوش ندارن فقط از خواب و زنگ تفریح میزنن تا درس بخونن

      پاسخ
  • اون نکته که روحیه قوی باید داشته باشند رو جدی بگیرید مارو هر روز تخریب شخصیتی میکنن !!!

    پاسخ
  • متاسفانه حرف چند نفر که گفتند دبیران ضعیفی در مدارس تیزهوشان تدریس میکنند درست هست فرزند من سال دوازدهم هست و بدلیل همین دبیران که انتخاب نمایندگان شهرمان هست به مدرسه نمیره چون آموزه های خودش بیشتر از معلمانش هست

    پاسخ
  • باسوادها معتقدند ملاک هوش فقط این ازمون ها نیست که سالهاست مطرود و کنار گذاشته شده اند. افراد بشدت دروس خوان و رقابت جو در زمینه هوش هیجانی چندان سرآمد نیستند.

    پاسخ
  • بنده خدا
    23 مهر 1402 4:58 ب.ظ

    باسوادها معتقدند ملاک هوش فقط این ازمون ها نیست که سالهاست مطرود و کنار گذاشته شده اند. افراد بشدت دروس خوان و رقابت جو در زمینه هوش هیجانی چندان سرآمد نیستند.

    پاسخ
  • برتری مدارس سمپاد به بچه‌هاست نه به دبیرها، چون مجموعه‌ای ۷۰ درصدی از نخبه‌ها هستن طبیعیه که قبولی دانشگاه زیاد داشته باشن، این افراد هر مدرسه‌ای بودن قبول بودن. گاهی اوقات سطح آموزشی و امکانات از مدرسه عادی هم کمتره و روحیه رقابتی و هوش بچه‌ها بالاست.

    پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:51 ب.ظ

      چرا دروغ میگی؟تو رفتی دیدی ؟اونا فقط به خاطر فشار خانواده هاشون درس می خونن و چون درس خونن این مدرسه قبول شدن

      پاسخ
  • امکاناتو اینا نداره عزیز من
    باید شایسته باشی تا بهت امکانات بدن
    نه اینکه به هر خل و چلی امکانات بدن

    پاسخ
  • امکانات امکانات نکن عزیز
    باید شایسته باشی تا بهت امکانات بدن
    نه اینکه به هر خل و چلی امکانات بدن که

    پاسخ
  • نگاه نگارنده به چند مدرسه خاص در تهران بوده کدرسه تیزهوشان ایلام هم بذنامه ریری هم دبیران پایین تر از حد مغمولی هستند

    پاسخ
  • مدرسه فرزانگان هیچ امکانات خاصی ندارد دخترمن از روزی که وارد فرزانگان ۸ تهران شده فقط در حال بازسازی مدرسه هستند نه در تابستان وسایل سرمایشی داشتند ونه در زمستان وسایل گرمایشی. امسال هم دربدترین طبقه مدرسه درس میخوانند. معلمین و کادر و مشاور اصلا کار خاصی نمیکنند ولی خود بچه ها تلاش زیادی دارند.البته ما به سختی شهریه میدهیم واصلا پولدار نیستیم

    پاسخ
    • ممنون از شما که تحصیل فرزندتون جزو اولویت های شماست
      حتی اگه دبیرهای خوبی نداشته باشند چیزی که تیزهوشانو از باقی مدارس متمایز میکنه دانش آموزاش و رقابت بین اونهاست که محرک بچه هاست
      نگران نباشید امیدوارم نتیجه خوبی بگیره

      پاسخ
  • من خودم ب شخصه دوره اولمو فرزانگان بو م ولی دوره دوم نرفتم چون نسبت ب اکثر مدرسه های غیر انتفاعی سطح واقعاااا افتضاحی داره
    البته نمیگم همه غیر انتفاعی ها ولی مثلا توی اصفهان خیلی از مدارس برتر غیر انتفاعی، سطح درسی و البته امکاناتشون از سمپاد بهتره.
    شاید نسبت به دولتیا بهتر باشه ولی بازم یه دولتیه ک اسم در کرده

    پاسخ
  • به نظر مي آيد:
    -كمتر كسي نابفه زاده ميشود
    – غربالگري دانش آموزان مستعد براي سرمايه گذاري متناسب با ظرفيت آنها از طرف حاكميت خوب است بچه ها هم عين زمين كشاورزي مي مانند چون هر زميني براي كشت هر بذري مناسب نيست
    – براي ورود و تحصيل در مدارس برتر از جمله تيزهوشان هم مستلزم توجه و سرمايه گذاي والدين از همان شروع ثبت نام به مدارس ابتدايي براي فرزندان لازم است
    – سه محور موفقيت تحصيل دانش برتر در ايران شامل؛
    الف؛ داشتن استعداد بالاي نرمال دانش آموزان
    ب؛ داشتن امكانات مالي و توجه والدين
    ج؛ تلاش و پشتكار دانش آموز براي موفقيت

    با احترام

    پاسخ
  • من الان ۱۰ سال سرویس این بچه ها هستم واقعا باهاشون نسبت به بچه های مدارس معمولی خیلی قوی کار میشه سطح بالایی دارن فقط متاسفانه همشون فکر رفتن دارن ولی نسبت به بچه های مدارس معمولی ۱۰۰۰به ۱ هست خودم لیسانس دارم قشنگ متوجه میشم که چقدر در ضمینه ها ی مختلف درسی و بخصوص مفهومی باهاشون کار میشه بحث میشه

    پاسخ
  • بچه های تیز هوشان خصوصا اونایی که مرحله دوم تو مدرسه تاپ تیزهوشان شهرشون قبول شدن اصلا دنیا رو یه جور دیگه میبینن واقعا از درس خوندن لذت میبرن و اینجوری که ما داریم منابع و وقتمون رو تو این مسایل پیش پا افتاده صرف میکنیم رو به دیده تحقیر نگاه میکنن .اینا واقعا سرمایه های دنیا هستن و چیزایی اختراع خواهند کرد که زندگی ادمیان رو تغییر میده .فراتر از تعصبات به زندگی نگاه کنین ما داریم برق ادیسون واکسن ادمای پیشتازی مث پاستور و ماشین جیمز وات و…به اونا از این زاویه نگاه کنید که دنیا رو بهتر میکنن با هوششون نه اینکه با حسادت سد راهشون بشین .موفق باشید

    پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:50 ب.ظ

      چرا دروغ میگی؟تو رفتی دیدی ؟اونا فقط به خاطر فشار خانواده هاشون درس می خونن و چون درس خونن این مدرسه قبول شدنم نه ضریب هوشیشون همون ادیسون که میگی از مدرسه اخراج شد و مدرسه تاپ نخونده بود

      پاسخ
  • با احترام نظر همه هموطن های عزیز،متاسفانه روز بروز داریم به سمت جداکردن خوب از بد و ضعیف از قوی ،باهوش از کم هوش و …. پیش میریم.خسته نشدیم از اینهمه تکرار اشتباه،خود غربی ها که پایه گذار این مدارس مجزا بودن آیا الان این کارها رو انجام میدن؟؟ یا الان تاکیدشون بر رشد اجتماعی کودکانه؟؟ الان صاحب نظرها معتقدند که اول بچه های باضریب هوشی جتماعی بالا موفق هستن نه اونایی که ضریب هوشی محاسباتی شون بالاس.از طرف دیگه با جداکردن بچه ها از هم نمیذاریم که اونایی که ضعیف ترن کنار قویترها تلاش کنن و ازشون چیزی یاد بگیرن اینجوری انگار اونارو همونجوری ضعیف نگه میداریم

    پاسخ
  • الان دیگه تیز هوش معنا نداره….سخت کوشن چون همه اونایی که کلاس رفتن وتست زدن واسمون دادن قبول میشن

    پاسخ
  • من سال ۷۶ ازتیزهوشان مشهد فارغ التحصیل شدم که آن زمان فقط یک مدرسه بود والان هاشمی نژاد ۱ هست. هم ساختمان خوبی نداشت هم شهریه بالا هم معلمان اکثرا تاپ نبودن وحتی بعضی هاشون واقعا کارشون بد بود… آنچه که برامون باقی موند دوستان خوب وهمدلی بود که ازاون فضا به دست آوردیم وهنوزهم باهم مرتبطیم‌.اما بزرگترین آسیبش شخصیت مضطرب وکمال گرایی بودکه برامون ساختند. الان هم متاسفانه میبینم همان شرایط درمدارس خاص هست چه نمونه چه تیزهوشان گهگاهی دبیران نامسلط دارن وبی جهت استرس زیادی به دانش آموز وارد میکنند. به خاطر تجربه خودم نمیخواستم پسرم تیزهوشان بره ونمونه قبول شد اما متاسفانه برخلاف تصورم درآنجا هم استرس بالایی به بچه وارد میشه واصرار دارن حتی یک نمره زیر ۱۷ نباید باشه اون هم تودروس سخت رشته ریاضی. کلا ازنظر روانشناسی جداکردن بچه های تاپ درست نیست وبسیاری شون آسیب های پایدار میخورن.

    پاسخ
  • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
    24 مهر 1402 3:48 ب.ظ

    چرا چرت و پرت میگین مداری تیزهوشان فقط پر از بچه های خرخونی هست که حاضرن تا ساعت ۴ صبح بیدار بمونن ولی ۱۹.۷۵ نگیرن دلیل اینکه رتبه های بهتری هم میگیرن اینکه درس خونن و کنکور برای خانواد هاشون مهمه وگرنه هیچ ربطی به ضریب هوشی نداره

    پاسخ
  • امیر رحمانی
    24 مهر 1402 6:30 ب.ظ

    من با اینکه سمپاد درس نخوندم در مدرسه ی عادی مثل یک دانش آموز سمپاد درس میخونم و وقت میذارم فرقی نمی کنه دانش آموز سمپاد باشی یا نه خودت تصمیم میگری چه چیزی باشی

    پاسخ
  • بهترین دانش آموزان با بهترین معلمین سیستم آموزشی تربیت میشند .درسته خیلی سخته تحصیل تو این مدارس ولی نتیجه کار رو همه داریم می‌بینیم
    بچه های سمپادی یک سر و گردن بالاترند

    پاسخ
  • یسنا ساکی
    24 مهر 1402 11:45 ب.ظ

    فرزانگان خرم آباد فقط انگشت شمار دبیر خوب داره هیچ امکانات خاصی نداره شهریه بیخود میگیره بچه ها خودشون بیرون کلاس میرن و رقابت میکنن

    پاسخ
  • شیوه نگارش خبر غلط است .بایستی اشاره شود که هزینه کلاسهای تقویتی برعهده خود والدین هست و زمانی که دانش آموزان سایر مدارس مشغول تفریح و بازی هستند دامش آموزان مدارس سمپاد در کلاس های تقویتی و در حال تلاش هستند و کسی که تلاش میکنه تو کنکور هم رتبه اش بالاست

    پاسخ
  • سلام
    متاسفانه در اصفهان بخصوص مدارس دخترانه تیز هوشان ، دبیران این مدارس با دیگر مدارس هیچ فرقی ندارد . این امکانات که در متن نوشته بودید چه امکانات اضافه تر است !!!که بنده بعنوان مادر دوتیز هوشانی در این چند سال ندیده ام

    باتوجه به امکانات عادی ومثل بقیه مدارس غیر تیز هوشانی و باتوجه به امتحانات بسیار سخت مدارس تیز هوشان که باعث میشود معدل انها پایین بیاید وبا توجه به محیط بسیار پر استرس این مدارس تیز هوشان
    از مسئولین خواهشمندم که سهمیه ای برای این مدارس برای کنکور و تخصص ها داشته باشند .
    زحمت بکشید نتایج امسال کنکور این مدارس را ببینید متوجه میشود شغلهای اینده این مملکت توسط سهمیه ها با نمرات وقابلیت های پایین تر پر خواهد شد و نتایج کنکور مدارس تیز هوشان بخاطر این سهمیه های ناحق چقدر غیر قابل قبول بوده است . متاسفم .
    نمونه ای از علت فرار مغزها در این کشور همین انتخابهای غلط در کنکور امسال واز این به بعد خواهد بود

    پاسخ
  • تیزهوشان تو شهرای بزرگ شاید خوب باشه تو شهر های کوچیک مدرسه های معمولی از تیزهوشان بهترند و امکانات بهتری دارند

    پاسخ
  • سلام متاسفانه اسمش مدرسه تیزهوشان هست هیچ امکاناتی نداره دبیرها مثل مدرسه عادی هستن فقط درس می دهند نه تست کار می‌کنند نه هیچی الکی برای این مدارس تلاش نکنید بی فایده هست

    پاسخ
  • اونی که میاد نظر میده میگه بی عدالتیه باید اینم در نظر بگیره که روی ما چه فشار روحی و جسمی هست در روز ۹ ساعت مدرسه بودن و ۷ ساعت درس خوندن برای هر دانش اموزی قابل تحمل نیست .در ضمن اسم امکانات مدارس تیزهوشان در رفته وگرنا خیلی از اون مدارس حتی نیمکت های مناسب هم ندارند چه برسه به دبیر.پس وقتی میای نظر میدی بیین میتونی اینهمه فشار رو تحمل کنی یا نه بعد حرف بزن

    پاسخ
  • به نظر من مهم ترین عامل موفقیت بچه های تیزهوشان خودشون و خانواده هاشون هستن. نمی دونم چرا هیچکس به این نکته توجه نداره که بچه های تیزهوشان قبل از ورودشون به این مدارس امتحان دادن و بهترین های هر شهر در زمینه آموزشی جدا شده و وارد این مدارس شده پس باید بهترین رتبه ها هم مال خودشون باشه. ولی خب الان چون همه یکجا جمع شدن قبولیشون خیلی پررنگ شده. اتفاقا خیلی از بچه های تیزهوش کلا معلم از بیرون مدرسه می گیرن و حتی سال دوازدهم مدیر مدرسه به زور و با تهدید به مدرسه میارتشون. اما قبولیشون به پای مدرسه نوشته می شه. البته یه جو علمی قوی اونجا حاکم و کلا کنکوری براشون برنامه ریزی می شه اما اینکه معلم‌ها خاص باشن حتما یا مثلا امکانات خاصی باشه نه نیست. مدارس عادی هم می تونن همچین کاری انجام بدن. اما اونجا چون بچه ها سطح تواناییشون متفاوت هست جواب نمی ده و نمی تونن همه تو زمان فشرده درس و تموم کنن .پس باز خود دانش آموز هست که حرف اولو می زنه.

    پاسخ
  • سلام ،تلاشش رو بچه ها میکنن ،جون رو پدر و مادر ها میکنن ،سمپاش فقط پزش رو میاد ،نه معلم های خوبی داره و نه امکانات مناسبی ،از اینکه این همه وقت خودم و همسرم گذاشتیم و بچه بیچاره از تفریحاتش زد و تلاش کرد بینهایت پشیمان هستیم

    پاسخ
  • سلام ،بدبختی جایی هستش که کنکور معدلی شده و سرنوشت همه ی بچه ها چه سمپادی و چه غیر سمپادی با این بی تدبیری عظیم و مافیایی به فنا رفته ،نسل خودمان کم بود نوبت بچه هایمان رسیده که نابود بشن ،اگر نسل جدید به مهاجرت و فرار فکر کنه با این حجم از بی تدبیری ها و منفعت طلبی های حق داره😔😔😔

    پاسخ
  • یک دانش آموز
    30 مهر 1402 3:11 ب.ظ

    باور کنین که فرقی نداره کدوم مدرسه درس بخونین، تهش افراد سهمیه دار حق همه رو ضایع میکنن..
    وای به حال مایی که توی این مملکت داریم تلاش میکنیم و درس میخونیم و انتظار خوشبختی داریم…

    پاسخ
  • سلام
    میخواستم بپرسم در مدارس تیزهوشان آیا تست و درس ها به صورت کنکوری هم کار می‌شود یا خیر ؟

    پاسخ
  • سلام به نظرم علل ریشه ای رو اگر بررسی کنیم گلچین کردن دانش آموزان و درس دادن آنها در مدرسه خاص است چراکه اگر چنین مدارسی هم نبود باز هم همین افراد رتبه های برتر کنکور رو کسب می کردند که واقعا حقشون هست البته معلم خوب قطعا تاثیر دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نظر کاربران

نظر شما چیست؟

65 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • در حال حاضر اکثر مدارس تیزهوشان آموزش قوی ندارد چون دبیران خیلی ضعیفی دارند

    پاسخ
    • گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
      حلی ۵ دوره دوم هستم عالی هست و خیلی سخت گیری دارن

      پاسخ
      • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
        24 مهر 1402 3:54 ب.ظ

        کدوم گوری هستی دقیقا ؟من فرزانگان ۱ تهران هستم و تنها دلیل موفقیتشون درس خوندن زیاده .اول برو بقیه مدرسه ها رو ببین بعد حرف بزن

        پاسخ
    • معلما خیلی سخت گیرن واقعا تا وارد این مدارس نشین نمیتونین درک کنین

      پاسخ
    • اتفاقا فوق العاده است و دبیران سخت گیر و با سطح علمی بالایی دارد. احتمالا تیز هوشان نیستید….

      پاسخ
  • بیشترین امکانات را به مدارس تیز هوشان می‌دهند از اون طرف بیشترین فرار مغزها نیز از آن همین مدارس است اگر امکانات و معلمین باتجربه در همه مدارس توزیع شوند اکثر مدارس نتایج خوبی خواهند داشت و این تفاوت باعث مهاجرت نخواهد شد از طرفی مدارس تیز هوشان و دانشگاه‌ها ی خوب در اختیار پولدار هاست جای فقیران نیست این یک بی‌عدالتی محض است.

    پاسخ
    • کاملا حرف شما درست👌

      پاسخ
    • اتفاقا هیچ امکاناتی به مدارس تیزهوشان نمیدن… از دوره احمدی‌نژاد هر چی امتیاز داشته لغو شده. تازه شهریه هم میدن

      پاسخ
    • آقا جان چرا حرف الکی میزنی . همه جا هم مهاجر هست هم وطن دوست و تو تیزهوشان همینه ‌. در ضمن شهریه تیزهوشان (ب غیر حلی ۱ تهران)نسبت ب غیر انتفاعی ها خیلی پایین تره و تقریبا دولتی میشه . اگر رلحب موضوعی اطلاعات کمی دارین لطفا خواهشا اظهار نظر نکنید ک دیدگاه عوام رو تغییر بدین نسبت ب خیلی چیزایی ک هیچی ازشون نمیدونن

      پاسخ
  • اولا بچه های تیز هوشان در واقع. یکبار برای ورود به این دبیرستان ها آزمون داده اند ثانیا امکانات این مدارس با مدارس عادی خیلی فرق می کند

    پاسخ
    • اصلا چیزی که میفرمایید درست نیست ما خونواده کارمندی هستم با سطح زندگی متوسط، ولی پسرم تلاش زیادی کرد و نتیجه تلاشش رو دید و علامه حلی۵ قبول شد، بیشتر بچه های تیزهوشان از خانواده هایی هستند که برای تحصیل بچه هاشون توجه خاصی دارند و از قشر تحصیل کرده جامعه هستند نه مرفه

      پاسخ
  • سلام
    افراد پذیرفته شده معمولا با استاندارد ترین ازمون انتخاب می‌شوند پس باید برای آنها سرمایه کاری شود.

    پاسخ
    • منم با همین سایتا و تبلیغات خر شدم با کلی امال و ارزو وارد تیرهوشان شدم…شماها خر نشین چشم و گوش بسته نباشین…ما یک سال حتی مدرسمون ساختمون نداشت بدترین دبیرارو به چشم دیدم همه مدارس مثل هم نیستن از ورودیای قدیمی تیزهوشان منطقتون پرس وجو کنید نه از یه نفر چند نفرو گیر بیارین نظر صادقانشونو بپرسین بعد واردش شین…سر بچه هاتونم با کلی رویا و حرف پر نکنید که فکر کنن چه بهشتیه و عین من سه سال تموم ناامید و سرخورده بشن که من واسه این جهنم انقدر تلاش کردم؟

      پاسخ
      • باهاش کاملا موافقم ما پارسال درس تخصصی دبیری داشتیم که کلا از هرچی اون درسه متنفر شدیم! مدیر مدرسه کسیه که به یه اسکله خنگ میگه تیزهوشان! ما دقیقا با این افراد نادون طرفیم و هرروزم باید تحملشون کنیم.تنها امیدمون اینکه توی کنکور رتبه و دانشگاه خوبی قبول بشیم بتونیم به چیزی که میخوایم برسیم و جواب اینهمه سختی رو بگیریم:)!

        پاسخ
  • همه مدارس و معلمان مثل همند فقط درمدارس خاص همه تلاش میکنند که درمدارس عادی دولتی چنین نیست.
    در شهرماتیرهوشان و مدارس عادی حتی معلمان مشترک دارند امکاناتشان هم شبیه هم. فقط بخود دانش آموز بستگی دارد که درسخوان باشد یا نباشد

    پاسخ
    • سلام اره یکسان هست ولی معلم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیزایی که تو اون مدرسه میگه رو تو مدرسه عادی درس نمیده روش تدریس متفاوت و در حد کتاب هست

      پاسخ
      • سطح دانش آموز تعیین کننده روش تدریس معلمه
        اگه در حدی که تو مدارس تیزهوشان که دانش آموزای قوی ترو با آزمون جدا کرده تو مدارس عادی گفته بشه بازدهی خیلی کمتری نسبت به تدریس در حد کتاب داره.
        همون تدریس در حد کتاب هم خیلی ها نمره خوبی نمیگیرن

        پاسخ
  • شهریه مدارس تیزهوشان نصف مدارس غیر انتفاعیست و عملا حمایتی از طرف دولت نمی شوند از طرفی به دلیل مسافت زیاد متحمل هزینه سنکین ایاب و ذاثهاب هستند به تمین دلیل من نتونستم دخترمو علیرغم قبولی بفرستم تیزهوشان و این بی عدالتی محضه

    پاسخ
  • با توجه به اینکه یک یا حتی دو بار آزمون ورودی دانش آموزان برای ورود و باقی ماندن در دوره دوم مدارس تیزهوشان گرفته میشود ، امری طبیعی و کاملا مورد انتظار هست که بچه های قوی تری وارد اینگونه مدارس میشن .
    و واقعا تاثیر معلم و امکانات در پیشرفت تحصیلی بچه ها بسیار ناچیز هست. کلا بچه های درس خوانتر و پرتلاش تری وارد تیزهوشان میشن.
    و البته این به این معنی نیست که هر کسی نتونست وارد تیزهوشان بشه موفق نخواهد بود . مطمعنا با تلاش و مطالعه برنامه ریری شده همپای بچه های مدارس تیزهوشان و چه بسا بالاتر می تونن در کنکور موفق بشن.
    به امید موفقیت دانش آموزان مستعد و علاقه مند پیشرفت سرزمینم در تمام مراحل زندگی

    پاسخ
  • من خودم ۶سال سمپادی بودم
    واقعیت هیچ امکاناتی نداشتیم و یه مشت دبیر عقده ای داشتیم که درس نمیدادند اصلا ما خودمون میخوندیم ،تنها فرقی که داشتیم انتظار بالای اطرافیان بود که نتیجش شد افسردگی و هیچ

    پاسخ
  • اینکه ۱٪ استعداد برتر جامعه با آزمون شناسایی شود و سپس ۹۹ درصد آنها به دلیل همین مدرک تیزهوشان و المپیاد و رتبه برتر و غیره جذب کشورهای دیگر و حتی دشمنان این اب و خاک شوند، اصلا روش صحیحی نیست. یعنی کشور داره برای دیگران و برای دشمنان کار می کنه.
    همه استعداد فکری و نبوغش رو شناسایی نی کنه و برای تحصیلش هزینه نی کنه و دیگران از این هزینه ها محروم میشن و این استعدادهای شناسایی شده رو دو دستی تقدیم دیگران می کنه. باید طبقه بندی مدارس از بین بره همه مدارس باید ارتقا پیدا کنند نه تیزهوشان عیرانتفاعی و نمونه مردمی نمونه دولتی و هیات امنایی و … اینها باید برگرده به روال قبل. روال قبل از اتقلاب صحیح تر بود. هر کس با استعداد بود، خودش بالا میره .

    پاسخ
    • دشمن دشمن…اره کل دنیا گرگن ما فرشته های برگزیده…بی عرضگی خودمونه که جوونامون رفاه و ایندشونو تو رفتن میبینن چرا یکی عمرشو اینجا تو دویدن و نرسیدن حروم کنه؟؟؟نخبه هامون خوب میکنن میرن بمونن چیکار؟وقتی میتونن خودشونو از این لجن تورم و بی مسئولیتی ها و اخبار بد بکشن بیرون؟!وقتی قدرشونو نمیدونیم بجای اینکه از وجودشون استفاده کنیم به کار بگیریمشون رفاه ایجاد کنیم براشون فرمونو دادیم دست یه مشت پیرمرد عقب مونده با افکار پوسیده هممونو تو کنترل بگیرن گند بزنن.‌..اونوریا مخشون کار میکنه جوونامونو میذارن تو سیستمشون قدرت میگیرن ما اینور ضعیف میشیم

      پاسخ
    • دوست عزیز شما کجا زندگی ‌میکنی؟!
      حاضری بچه خودت که کلی تلاش کرده یا هوش بالایی داره تو کلاسی باشه که بچه هایی هستن که اولویت پنجمشونم درسشون نیست ؟
      بله خیلی از دانش آموزای سمپاد راهی کشور های دیگه میشن اما شما خودت اگه تواناییشو داشته باشی قدمی برای بهتر شدن شرایط زندگیت برنمیداری؟

      پاسخ
  • معلما عالی هستن و خیلی نخبه
    ما یه بار آزمون دادیم و تو اون یک بار سنجیده شدیم به جایی که دو سال فیلم ببینیم گذاشتیم خوندیم

    پاسخ
    • بی وجدان ترین معلمارو تو تیزهوشانی که رفتم دیدم نخبه چی!!!هر چند مدرسه به مدرسه متفاوته ولی نخخخبه؟؟؟؟نه که اونا امتحان ورودی دادن زجرش مال ماست افتخارش مال اونا

      پاسخ
  • تمام دانش آموزان مدارس تیزهوشان قطعاً جزء افرادی هستندکه بهره ی هوشی بالاتری ازبقیه دارن؛آزمون ورودی اون مدارس هم سوالات مختلفِ هوشیِ.پس وقتی هوش بالاتری دارن توخیلی ازچیزهامیتونن موفق ترعمل کنن.وواقعاً تاثیرمدرسه وامکاناتش خیلی کمترازبهره ی هوشی این بچه هاس

    پاسخ
    • فکر میکنید واقعا این بچه ها تیز هوشند
      من بعنوان یک دبیر اینرا عرض میکنم اکثر بچه ها در یک سطح هستند
      فقط بچه های به اصطلاح تیز هوش از ابتدا مدارس بهتری بودند و میدانستند چطور با اونها کار کنن و چه تست هایی بزنن که منجر به قبولی در تیزهوشان بشود

      پاسخ
      • اگه تیزهوشان درس خونده باشید تمام مدت اینو براتون تکرار میکنند که اکثر بچه ها سخت کوشند نه تیزهوش
        وقتی از اول درس جدی گرفته شده کاملا منطقیه که نتیجه بهتری داشته باشند

        پاسخ
      • اینکه الکی بگید من دبیرم و توجیه بیارید ملاک نیست
        بهتره امار قبولی مدارس را بدید
        امسال پسر من بهمراه کلی از بچه های مدارس دولتی و نه غیر انتفاعی قبولی ورودی تیزهوشان بودند

        پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:53 ب.ظ

      فقط درس خونن تو وقتی ندیدی حرف نرن یه ذره هم هوش ندارن فقط از خواب و زنگ تفریح میزنن تا درس بخونن

      پاسخ
  • اون نکته که روحیه قوی باید داشته باشند رو جدی بگیرید مارو هر روز تخریب شخصیتی میکنن !!!

    پاسخ
  • متاسفانه حرف چند نفر که گفتند دبیران ضعیفی در مدارس تیزهوشان تدریس میکنند درست هست فرزند من سال دوازدهم هست و بدلیل همین دبیران که انتخاب نمایندگان شهرمان هست به مدرسه نمیره چون آموزه های خودش بیشتر از معلمانش هست

    پاسخ
  • باسوادها معتقدند ملاک هوش فقط این ازمون ها نیست که سالهاست مطرود و کنار گذاشته شده اند. افراد بشدت دروس خوان و رقابت جو در زمینه هوش هیجانی چندان سرآمد نیستند.

    پاسخ
  • بنده خدا
    23 مهر 1402 4:58 ب.ظ

    باسوادها معتقدند ملاک هوش فقط این ازمون ها نیست که سالهاست مطرود و کنار گذاشته شده اند. افراد بشدت دروس خوان و رقابت جو در زمینه هوش هیجانی چندان سرآمد نیستند.

    پاسخ
  • برتری مدارس سمپاد به بچه‌هاست نه به دبیرها، چون مجموعه‌ای ۷۰ درصدی از نخبه‌ها هستن طبیعیه که قبولی دانشگاه زیاد داشته باشن، این افراد هر مدرسه‌ای بودن قبول بودن. گاهی اوقات سطح آموزشی و امکانات از مدرسه عادی هم کمتره و روحیه رقابتی و هوش بچه‌ها بالاست.

    پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:51 ب.ظ

      چرا دروغ میگی؟تو رفتی دیدی ؟اونا فقط به خاطر فشار خانواده هاشون درس می خونن و چون درس خونن این مدرسه قبول شدن

      پاسخ
  • امکاناتو اینا نداره عزیز من
    باید شایسته باشی تا بهت امکانات بدن
    نه اینکه به هر خل و چلی امکانات بدن

    پاسخ
  • امکانات امکانات نکن عزیز
    باید شایسته باشی تا بهت امکانات بدن
    نه اینکه به هر خل و چلی امکانات بدن که

    پاسخ
  • نگاه نگارنده به چند مدرسه خاص در تهران بوده کدرسه تیزهوشان ایلام هم بذنامه ریری هم دبیران پایین تر از حد مغمولی هستند

    پاسخ
  • مدرسه فرزانگان هیچ امکانات خاصی ندارد دخترمن از روزی که وارد فرزانگان ۸ تهران شده فقط در حال بازسازی مدرسه هستند نه در تابستان وسایل سرمایشی داشتند ونه در زمستان وسایل گرمایشی. امسال هم دربدترین طبقه مدرسه درس میخوانند. معلمین و کادر و مشاور اصلا کار خاصی نمیکنند ولی خود بچه ها تلاش زیادی دارند.البته ما به سختی شهریه میدهیم واصلا پولدار نیستیم

    پاسخ
    • ممنون از شما که تحصیل فرزندتون جزو اولویت های شماست
      حتی اگه دبیرهای خوبی نداشته باشند چیزی که تیزهوشانو از باقی مدارس متمایز میکنه دانش آموزاش و رقابت بین اونهاست که محرک بچه هاست
      نگران نباشید امیدوارم نتیجه خوبی بگیره

      پاسخ
  • من خودم ب شخصه دوره اولمو فرزانگان بو م ولی دوره دوم نرفتم چون نسبت ب اکثر مدرسه های غیر انتفاعی سطح واقعاااا افتضاحی داره
    البته نمیگم همه غیر انتفاعی ها ولی مثلا توی اصفهان خیلی از مدارس برتر غیر انتفاعی، سطح درسی و البته امکاناتشون از سمپاد بهتره.
    شاید نسبت به دولتیا بهتر باشه ولی بازم یه دولتیه ک اسم در کرده

    پاسخ
  • به نظر مي آيد:
    -كمتر كسي نابفه زاده ميشود
    – غربالگري دانش آموزان مستعد براي سرمايه گذاري متناسب با ظرفيت آنها از طرف حاكميت خوب است بچه ها هم عين زمين كشاورزي مي مانند چون هر زميني براي كشت هر بذري مناسب نيست
    – براي ورود و تحصيل در مدارس برتر از جمله تيزهوشان هم مستلزم توجه و سرمايه گذاي والدين از همان شروع ثبت نام به مدارس ابتدايي براي فرزندان لازم است
    – سه محور موفقيت تحصيل دانش برتر در ايران شامل؛
    الف؛ داشتن استعداد بالاي نرمال دانش آموزان
    ب؛ داشتن امكانات مالي و توجه والدين
    ج؛ تلاش و پشتكار دانش آموز براي موفقيت

    با احترام

    پاسخ
  • من الان ۱۰ سال سرویس این بچه ها هستم واقعا باهاشون نسبت به بچه های مدارس معمولی خیلی قوی کار میشه سطح بالایی دارن فقط متاسفانه همشون فکر رفتن دارن ولی نسبت به بچه های مدارس معمولی ۱۰۰۰به ۱ هست خودم لیسانس دارم قشنگ متوجه میشم که چقدر در ضمینه ها ی مختلف درسی و بخصوص مفهومی باهاشون کار میشه بحث میشه

    پاسخ
  • بچه های تیز هوشان خصوصا اونایی که مرحله دوم تو مدرسه تاپ تیزهوشان شهرشون قبول شدن اصلا دنیا رو یه جور دیگه میبینن واقعا از درس خوندن لذت میبرن و اینجوری که ما داریم منابع و وقتمون رو تو این مسایل پیش پا افتاده صرف میکنیم رو به دیده تحقیر نگاه میکنن .اینا واقعا سرمایه های دنیا هستن و چیزایی اختراع خواهند کرد که زندگی ادمیان رو تغییر میده .فراتر از تعصبات به زندگی نگاه کنین ما داریم برق ادیسون واکسن ادمای پیشتازی مث پاستور و ماشین جیمز وات و…به اونا از این زاویه نگاه کنید که دنیا رو بهتر میکنن با هوششون نه اینکه با حسادت سد راهشون بشین .موفق باشید

    پاسخ
    • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
      24 مهر 1402 3:50 ب.ظ

      چرا دروغ میگی؟تو رفتی دیدی ؟اونا فقط به خاطر فشار خانواده هاشون درس می خونن و چون درس خونن این مدرسه قبول شدنم نه ضریب هوشیشون همون ادیسون که میگی از مدرسه اخراج شد و مدرسه تاپ نخونده بود

      پاسخ
  • با احترام نظر همه هموطن های عزیز،متاسفانه روز بروز داریم به سمت جداکردن خوب از بد و ضعیف از قوی ،باهوش از کم هوش و …. پیش میریم.خسته نشدیم از اینهمه تکرار اشتباه،خود غربی ها که پایه گذار این مدارس مجزا بودن آیا الان این کارها رو انجام میدن؟؟ یا الان تاکیدشون بر رشد اجتماعی کودکانه؟؟ الان صاحب نظرها معتقدند که اول بچه های باضریب هوشی جتماعی بالا موفق هستن نه اونایی که ضریب هوشی محاسباتی شون بالاس.از طرف دیگه با جداکردن بچه ها از هم نمیذاریم که اونایی که ضعیف ترن کنار قویترها تلاش کنن و ازشون چیزی یاد بگیرن اینجوری انگار اونارو همونجوری ضعیف نگه میداریم

    پاسخ
  • الان دیگه تیز هوش معنا نداره….سخت کوشن چون همه اونایی که کلاس رفتن وتست زدن واسمون دادن قبول میشن

    پاسخ
  • من سال ۷۶ ازتیزهوشان مشهد فارغ التحصیل شدم که آن زمان فقط یک مدرسه بود والان هاشمی نژاد ۱ هست. هم ساختمان خوبی نداشت هم شهریه بالا هم معلمان اکثرا تاپ نبودن وحتی بعضی هاشون واقعا کارشون بد بود… آنچه که برامون باقی موند دوستان خوب وهمدلی بود که ازاون فضا به دست آوردیم وهنوزهم باهم مرتبطیم‌.اما بزرگترین آسیبش شخصیت مضطرب وکمال گرایی بودکه برامون ساختند. الان هم متاسفانه میبینم همان شرایط درمدارس خاص هست چه نمونه چه تیزهوشان گهگاهی دبیران نامسلط دارن وبی جهت استرس زیادی به دانش آموز وارد میکنند. به خاطر تجربه خودم نمیخواستم پسرم تیزهوشان بره ونمونه قبول شد اما متاسفانه برخلاف تصورم درآنجا هم استرس بالایی به بچه وارد میشه واصرار دارن حتی یک نمره زیر ۱۷ نباید باشه اون هم تودروس سخت رشته ریاضی. کلا ازنظر روانشناسی جداکردن بچه های تاپ درست نیست وبسیاری شون آسیب های پایدار میخورن.

    پاسخ
  • یه دانش آموزش محصل در مدرسه تیزهوشان
    24 مهر 1402 3:48 ب.ظ

    چرا چرت و پرت میگین مداری تیزهوشان فقط پر از بچه های خرخونی هست که حاضرن تا ساعت ۴ صبح بیدار بمونن ولی ۱۹.۷۵ نگیرن دلیل اینکه رتبه های بهتری هم میگیرن اینکه درس خونن و کنکور برای خانواد هاشون مهمه وگرنه هیچ ربطی به ضریب هوشی نداره

    پاسخ
  • امیر رحمانی
    24 مهر 1402 6:30 ب.ظ

    من با اینکه سمپاد درس نخوندم در مدرسه ی عادی مثل یک دانش آموز سمپاد درس میخونم و وقت میذارم فرقی نمی کنه دانش آموز سمپاد باشی یا نه خودت تصمیم میگری چه چیزی باشی

    پاسخ
  • بهترین دانش آموزان با بهترین معلمین سیستم آموزشی تربیت میشند .درسته خیلی سخته تحصیل تو این مدارس ولی نتیجه کار رو همه داریم می‌بینیم
    بچه های سمپادی یک سر و گردن بالاترند

    پاسخ
  • یسنا ساکی
    24 مهر 1402 11:45 ب.ظ

    فرزانگان خرم آباد فقط انگشت شمار دبیر خوب داره هیچ امکانات خاصی نداره شهریه بیخود میگیره بچه ها خودشون بیرون کلاس میرن و رقابت میکنن

    پاسخ
  • شیوه نگارش خبر غلط است .بایستی اشاره شود که هزینه کلاسهای تقویتی برعهده خود والدین هست و زمانی که دانش آموزان سایر مدارس مشغول تفریح و بازی هستند دامش آموزان مدارس سمپاد در کلاس های تقویتی و در حال تلاش هستند و کسی که تلاش میکنه تو کنکور هم رتبه اش بالاست

    پاسخ
  • سلام
    متاسفانه در اصفهان بخصوص مدارس دخترانه تیز هوشان ، دبیران این مدارس با دیگر مدارس هیچ فرقی ندارد . این امکانات که در متن نوشته بودید چه امکانات اضافه تر است !!!که بنده بعنوان مادر دوتیز هوشانی در این چند سال ندیده ام

    باتوجه به امکانات عادی ومثل بقیه مدارس غیر تیز هوشانی و باتوجه به امتحانات بسیار سخت مدارس تیز هوشان که باعث میشود معدل انها پایین بیاید وبا توجه به محیط بسیار پر استرس این مدارس تیز هوشان
    از مسئولین خواهشمندم که سهمیه ای برای این مدارس برای کنکور و تخصص ها داشته باشند .
    زحمت بکشید نتایج امسال کنکور این مدارس را ببینید متوجه میشود شغلهای اینده این مملکت توسط سهمیه ها با نمرات وقابلیت های پایین تر پر خواهد شد و نتایج کنکور مدارس تیز هوشان بخاطر این سهمیه های ناحق چقدر غیر قابل قبول بوده است . متاسفم .
    نمونه ای از علت فرار مغزها در این کشور همین انتخابهای غلط در کنکور امسال واز این به بعد خواهد بود

    پاسخ
  • تیزهوشان تو شهرای بزرگ شاید خوب باشه تو شهر های کوچیک مدرسه های معمولی از تیزهوشان بهترند و امکانات بهتری دارند

    پاسخ
  • سلام متاسفانه اسمش مدرسه تیزهوشان هست هیچ امکاناتی نداره دبیرها مثل مدرسه عادی هستن فقط درس می دهند نه تست کار می‌کنند نه هیچی الکی برای این مدارس تلاش نکنید بی فایده هست

    پاسخ
  • اونی که میاد نظر میده میگه بی عدالتیه باید اینم در نظر بگیره که روی ما چه فشار روحی و جسمی هست در روز ۹ ساعت مدرسه بودن و ۷ ساعت درس خوندن برای هر دانش اموزی قابل تحمل نیست .در ضمن اسم امکانات مدارس تیزهوشان در رفته وگرنا خیلی از اون مدارس حتی نیمکت های مناسب هم ندارند چه برسه به دبیر.پس وقتی میای نظر میدی بیین میتونی اینهمه فشار رو تحمل کنی یا نه بعد حرف بزن

    پاسخ
  • به نظر من مهم ترین عامل موفقیت بچه های تیزهوشان خودشون و خانواده هاشون هستن. نمی دونم چرا هیچکس به این نکته توجه نداره که بچه های تیزهوشان قبل از ورودشون به این مدارس امتحان دادن و بهترین های هر شهر در زمینه آموزشی جدا شده و وارد این مدارس شده پس باید بهترین رتبه ها هم مال خودشون باشه. ولی خب الان چون همه یکجا جمع شدن قبولیشون خیلی پررنگ شده. اتفاقا خیلی از بچه های تیزهوش کلا معلم از بیرون مدرسه می گیرن و حتی سال دوازدهم مدیر مدرسه به زور و با تهدید به مدرسه میارتشون. اما قبولیشون به پای مدرسه نوشته می شه. البته یه جو علمی قوی اونجا حاکم و کلا کنکوری براشون برنامه ریزی می شه اما اینکه معلم‌ها خاص باشن حتما یا مثلا امکانات خاصی باشه نه نیست. مدارس عادی هم می تونن همچین کاری انجام بدن. اما اونجا چون بچه ها سطح تواناییشون متفاوت هست جواب نمی ده و نمی تونن همه تو زمان فشرده درس و تموم کنن .پس باز خود دانش آموز هست که حرف اولو می زنه.

    پاسخ
  • سلام ،تلاشش رو بچه ها میکنن ،جون رو پدر و مادر ها میکنن ،سمپاش فقط پزش رو میاد ،نه معلم های خوبی داره و نه امکانات مناسبی ،از اینکه این همه وقت خودم و همسرم گذاشتیم و بچه بیچاره از تفریحاتش زد و تلاش کرد بینهایت پشیمان هستیم

    پاسخ
  • سلام ،بدبختی جایی هستش که کنکور معدلی شده و سرنوشت همه ی بچه ها چه سمپادی و چه غیر سمپادی با این بی تدبیری عظیم و مافیایی به فنا رفته ،نسل خودمان کم بود نوبت بچه هایمان رسیده که نابود بشن ،اگر نسل جدید به مهاجرت و فرار فکر کنه با این حجم از بی تدبیری ها و منفعت طلبی های حق داره😔😔😔

    پاسخ
  • یک دانش آموز
    30 مهر 1402 3:11 ب.ظ

    باور کنین که فرقی نداره کدوم مدرسه درس بخونین، تهش افراد سهمیه دار حق همه رو ضایع میکنن..
    وای به حال مایی که توی این مملکت داریم تلاش میکنیم و درس میخونیم و انتظار خوشبختی داریم…

    پاسخ
  • سلام
    میخواستم بپرسم در مدارس تیزهوشان آیا تست و درس ها به صورت کنکوری هم کار می‌شود یا خیر ؟

    پاسخ
  • سلام به نظرم علل ریشه ای رو اگر بررسی کنیم گلچین کردن دانش آموزان و درس دادن آنها در مدرسه خاص است چراکه اگر چنین مدارسی هم نبود باز هم همین افراد رتبه های برتر کنکور رو کسب می کردند که واقعا حقشون هست البته معلم خوب قطعا تاثیر دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید